Svet 15.11.2017 5:30

Picassova Guernica zasijala tudi v digitalni lepoti

Madrid, 15. novembra - Muzej kraljice Sofie v Madridu poslej ponuja tudi javni digitalni dostop do več kot 2000 dokumentov o legendarni upodobitvi protivojne slike Guernica Pabla Picassa. Novo interaktivno stran Repensando Guernica so v ponedeljek predstavili v španskem glavnem mestu.

Ljubljana. Podpis slikarja Pabla Picassa. Foto: Matej Leskovšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Podpis slikarja Pabla Picassa.
Foto: Matej Leskovšek/STA
Arhiv STA

V digitalni knjižnici je po novem moč med drugim najti besedila, rokopise in pisma, dokumente, kataloge in plakate, prav tako zvočne in filmske posnetke ter informacije o bržkone najbolj slovitem delu španskega slikarja (1881-1973). Zahvaljujoč visoko kakovostnim posnetkom lahko gledalec med drugim opravi raziskovalno popotovanje, približa sliko in preuči najmanjše podrobnosti.

Material je muzej Reine Sofie črpal iz približno 120 zasebnih in državnih zbirk ter arhivov, iz knjižnic, institucij in umetniških hiš z vsega sveta, med drugim so na pomoč priskočili pri Musee Picasso in Centre Pompidou v Parizu, sodeloval je tudi narodni zgodovinski arhiv Archivo Historico Nacional iz Madrida.

Kar 27 kvadratnih metrov velika slika Guernica velja za enega najvažnejših del 20. stoletja. Gre za 3,49 m x 7,77 m veliko sliko, ki je nastala po nemškem napadu na istoimensko baskovsko mestece v španski državljanski vojni 26. aprila 1937. Slika v črno-belo-sivi tehniki uprizarja deformirane ljudi in živali, bolečino in strah. Na ogled je bila prvič v Parizu leta 1937 na svetovni razstavi.

Picasso (1881-1973) velja za enega najpomembnejših umetnikov 20. stoletja. Skupaj z Georgesom Braqueom je bil začetnik kubizma in njegov glavni predstavnik. Rodil se je v Malagi, študiral v Barceloni in Madridu. Od leta 1904 je živel in delal v Parizu. Po drugi svetovni vojni se je preselil v Vallavis na Azurni obali, kjer se je med drugim začel posvečati keramiki. Vsako leto je v kraju pripravil dve do tri razstave. Umrl je v Mouginsu.

V svojem izjemno plodovitem ustvarjalnem življenju je prešel več faz. Realističnemu obdobju (1895-1901), v katerem je uporabljal močne barve, je sledilo modro obdobje s slikama La vie in Stari kitarist. Rožnato obdobje (1904-1906) zaznamujeta sliki La toilette in Gertrude Stein. V obdobju kubizma (1906-1925) so nastale slike, kot so Avignonske gospodične, Sedeči akt, Aficionado in Harlekin, ter kolaži. Sledilo je obdobje neoklasicizma z elementi nadrealizma (1925-1945), v katerem je denimo nastala slika Ples, nato pa čas intenzivnega ukvarjanja z grafiko, kiparstvom in keramiko.