Svet 15.12.2017 6:00

Drinovec edini slovenski umetnik na razstavi Dialogue with Emperor Qin

Antwerpen, 15. decembra - Kipar Boštjan Drinovec je bil del večletnega razstavnega projekta Dialogue with Emperor Qin, ki je povezal 28 evropskih in tri kitajske kiparje. V letih 2011 in 2012 je postavitev gostovala v osmih kitajskih muzejih, od leta 2013 pa je bila na ogled v 16 evropskih razstaviščih. Svetovno turnejo sklepa z današnjim odprtjem v Antwerpnu.

Bruselj. Skulptura Postmoderni človek avtorja Boštjana Drinovca, s katero se je predstavil na razstavi Dialogue With Emperor Qin. Foto: osebni arhiv

Bruselj.
Skulptura Postmoderni človek avtorja Boštjana Drinovca, s katero se je predstavil na razstavi Dialogue With Emperor Qin.
Foto: osebni arhiv

Bruselj. Skulptura Postmoderni človek avtorja Boštjana Drinovca, s katero se je predstavil na razstavi Dialogue With Emperor Qin. Foto: osebni arhiv

Bruselj.
Skulptura Postmoderni človek avtorja Boštjana Drinovca, s katero se je predstavil na razstavi Dialogue With Emperor Qin.
Foto: osebni arhiv

Ljubljana, Tivoli. Spomenik Edvarda Kocbeka (1904-1981), ki je delo kiparja Boštjana Drinovca. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Tivoli.
Spomenik Edvarda Kocbeka (1904-1981), ki je delo kiparja Boštjana Drinovca.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Namen razstave Dialogue With Emperor Qin je, da z medsebojnim povezovanjem in spoznavanjem Evrope in Kitajske ustvarimo pogoje za miroljubno sožitje, izmenjavo idej in skupno iskanje rešitev ter da veliko ekonomsko povezanost nadgradimo tudi s kulturno, je za STA povedal Drinovec.

Navdih za delo 31 umetnikov, ki so sodelovali pri projektu, so bili sloviti vojaki iz terakote, njihova naloga pa je bila ustvariti skulpture v naravni velikosti, piše na spletni strani razstave. Drinovec se na njej predstavlja s skulpturo Postmoderni človek, ki se je po njegovih besedah "porodila na podlagi opažanja, da je v Evropi zrasla ogromna vojska potrošnikov, odklopljenih od problemov, ki nas obdajajo".

"Veliko naših težav je neposredno povezanih s potrošništvom: poleg problemov, ki se tičejo posameznika, gre na skupni ravni za pretirano porabo surovin in energije na eni strani ter kopičenje nepotrebnih stvari in onesnaženje okolja na drugi. S Kitajsko smo ekonomsko močno povezani - Kitajska proizvaja, mi porabljamo. Potrošniški razmah pa se zdaj dogaja tudi na Kitajskem, kar nas dela prebivalce obeh dežel vse bolj podobne," je še pojasnil Drinovec.

Njegovo kiparstvo sicer zajema širok razpon del, od malih skulptur (serija Mali uporniki) do sodobnih kiparskih razstav (Neskončni svet, Drevesni delec itd.) ter večjih skulptur v javnem prostoru (med njimi spomenik Edvardu Kocbeku, Drevesni delec ob Gradaščici in Sonični oblak v Ravnah). Razvija tudi veterne skulpture, s Primožem Oberžanom pa zvočne objekte in instalacije (kot sta Zvočna postaja v Umetnostni galeriji Maribor ali Kymatikon na Dunaju).

Drinovec je član Društva slovenskih likovnih umetnikov, predava na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje in ustvarja v sklopu AKC Metelkova mesto. Svoja dela je predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini.

Po postavitvah v kitajskih muzejih in številnih evropskih razstaviščih razstava Dialogue with Emperor Qin svojo pot danes sklepa v po načrtih Zahe Hadid prenovljeni antwerpenski pristaniški zgradbi, kjer bo na ogled do 15. marca 2018. Zaključek v Antwerpnu je tudi simboličen, saj ima belgijsko mesto pomembno vlogo pri zametkih t.i. Nove Svilne ceste, ki bi povezovala Evropo in Srednji Vzhod z ekonomskimi centri na Kitajskem in v drugih azijskih deželah.