Svet 19.1.2018 8:47

Razstava BIO 25 na seznamu desetih najboljših arhitekturnih in oblikovalskih razstav 2017

Ljubljana, 19. januarja - Uredništvo revije Metropolis Magazine je razstavo bienala oblikovanja BIO 25: Daleč, tako blizu pod vodstvom kustosinj Angele Rui in Maje Vardjan uvrstilo na seznam desetih najboljših arhitekturnih in oblikovalskih razstav na svetu v letu 2017. Izbor pomeni veliko priznanje za Bienale oblikovanja (BIO) in Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO).

Ljubljana. Muzej za arhitekturo in oblikovanje. Foto: Sara Erjavec Tekavec/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Muzej za arhitekturo in oblikovanje.
Foto: Sara Erjavec Tekavec/STA
Arhiv STA

Kot so sporočili iz MAO, je BIO tako zopet postavljen ob bok razstavam svetovno priznanih institucij, kot so Center Barbican v Londonu, Arhitekturni bienale v Chicagu ter newyorška Metropolitanski muzej umetnosti in Muzej moderne umetnosti. S tem je tudi prepoznan kot eden izmed vodilnih oblikovalskih dogodkov na svetu.

BIO 25 je potekal od 25. maja do 19. novembra 2017. Izhodišče za razstavo sta kuratorki bienala našli v statističnem podatku oziroma fenomenu, da se vedno več ljudi seli iz urbanih središč v pokrajino, kamor prenašajo svoje urbane izkušnje. Geografska, ekonomska in politična situacija v Sloveniji je tako po besedah Maje Vardjan postala vzgib za koncept bienala, Slovenija pa testno polje za preizkus tega fenomena.

Po Sloveniji so poiskali šest lokacij - Grosuplje, Kočevje, Kobarid, Lendavo, Trbovlje in Piran, ki so lahko aktualne tudi v globalnem smislu. Kustosinji sta mednarodne skupine napotili v gozdove, kraško podzemlje, rudarske revirje, na panonske ravnice, na obalo in v slovenske Alpe.

Po besedah vodje bienala Maje Šuštaršič se je dogajanje povsod začelo že septembra 2016 z uvodno konferenco in delavnicami. Nato so skupine, ki sta jih vodila tuji mentor ali mentorski par s področja oblikovanja ali arhitekture ter domači strokovnjak - slednji so prišli iz različnih področij, razen iz področja oblikovanja ali arhitekture -, pričele delati.

Na lokacijah so ustvarile najrazličnejše projekte, ki so zaživeli po odprtju bienala, ves čas pa je bilo prisotno tudi razmišljanje o tem, kako se bodo nadaljevali še po zaključku BIO 25. Eden takšnih je po besedah Maje Šuštaršič denimo skupna peč, eden od projektov skupine Zavzetje gozdov v Kočevju, ki so jo predali v lastništvo in upravljanje Občini Kočevje.

V Trbovljah pa denimo po bienalu ostaja paviljon sredi mesta. Skupina Po utopiji se je v Trbovljah posvetila raziskovanju sedanjosti, skritih realnosti postindustrijskega mesta. Ugotovila je, da se veliko zanimivih zgodb dogaja za zidovi - razni startupi in iniciative. Ti so prostor za predstavitev našli v omenjenem paviljonu.

Razstava v MAO je tekom bienala delovala kot "ambasada lokacij po Sloveniji", bistvene stvari pa so se po besedah Maje Šuštaršič dogajale na samih lokacijah. Zato so iz Ljubljane ves čas bienala organizirali vodene obiske lokacij, ki so bili zelo dobro obiskani. Kot je pred časom še povedala za STA, pa se na njih niso omejili le na samo lokacijo, ampak so si ogledali in se seznanili tudi z njeno širšo okolico.