Svet 4.4.2018 5:30

Madridski Muzej Prado v Tokiu predstavlja umetnine iz zlate dobe slikarstva

Tokio, 4. aprila - Madridski Muzej Prado v Nacionalnem muzeju zahodne umetnosti v Tokiu gostuje z razstavo Velazquez in slavljenje slikarstva: Zlata doba v muzeju Prado. Postavitev združuje okoli 70 slikarskih mojstrovin iz zbirk Muzeja Prado, večinoma iz 17. stoletja, od tega sedem del španskega slikarja Diega Velazqueza. Na ogled bo do 27. maja.

Kot piše na spletni strani Muzeja Prado, razstava japonskemu občinstvu ponuja izjemno priložnost, da spozna dela enega največjih slikarjev vseh časov Velazqueza (1599-1660) ob boku del njegovih španskih in evropskih sodobnikov. Izbrana dela obiskovalcem približajo tudi španski dvor in špansko družbo tistega časa.

Ob Velazquezovih so v razstavo med drugim vključena dela Tiziana, Rubensa, Luce Giordana, Jana Brueghela, Anthonisa Mora, Zurbarana, Ribere, El Greca, Murilla in Maina.

Španci so v 17. stoletju poleg na samem Pirenejskem polotoku vladali v Flandriji ter imeli ozemlja v Italiji, Srednji in Južni Ameriki in nekaterih delih Azije. Ta kozmopolitska narava Španije se odraža tudi v kraljevih zbirkah, v katerih je še posebej veliko del flamskih in italijanskih umetnikov. Na dvoru Filipa IV. Španskega je bilo slikarstvo mednarodni jezik, ki ni priznaval političnih meja.

Na Velazquezovo ustvarjanje so vplivala dela Tiziana, Tintoretta in Rubensa, ki so bila v kraljevih zbirkah, ena od njegovih najpomembnejših formativnih izkušenj pa je bilo zagotovo potovanje v Rim leta 1629, kjer se je seznanil tako z renesančno umetnostjo kot tudi z deli svojih sodobnikov, piše na spletni strani muzeja.

Postavitev je razdeljena v več tematskih sklopov, ki Velazquezova dela predstavljajo ob delih drugih umetnikov. Uvedejo jo sklopi Umetnost, Znanost in Mitologija, ki pripovedujejo tako o statusu umetnika kot umetnine v tistem času, ter konceptu znanosti in filozofije.

Tematski sklop Dvor predstavlja kralja in dvorjane, tu so razstavljena številna dela, ki so bila naročena za okras kraljevih rezidenc. V postavitev je vključen tudi Velazquezov Konjeniški portret Baltasarja Carlosa s čudovito krajino v ozadju, ki je kot povezovalni člen z naslednjima dvema sklopoma Krajina in Tihožitje. Slednja predstavljata novo zanimanje za naravo in njeno upodabljanje, ki se je pojavilo v obdobju baroka.

V zadnjem sklopu Vera pa so združene mojstrovine španskih, italijanskih in flamskih mojstrov, ki prikazujejo nove načine izražanja religioznih čustev v zlati dobi slikarstva, še piše na spletni strani muzeja.