Slovenija 3.5.2018 13:57

Sandi Červek z Intermezzom Aleksander Červek trio v soboški galeriji

Murska Sobota, 3. maja - V Galeriji Murska Sobota bodo drevi ob 19. uri odprli razstavo del Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio. Gre za ciklus del, nastalih v obdobju med posameznimi etapami nastajanja Červekovih značilnih "črnih" slik.

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Robert Inhof, Sandi Červek in Janez Balažic.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Sandi Červek.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Sandi Červek.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, Galerija.
Novinarska konferenca pred odprtjem razstave Sandija Červeka Intermezzo Aleksander Červek trio.
Foto: Marjan Maučec/STA

Umetnostni zgodovinar Janez Balažic je pred odprtjem razstave povedal, da Červeka poznamo z izvrstnim opusom črnih slik, s katerimi je že 30 let univerzalno prisoten, v zadnjih dveh ustvarjalnih letih pa ga je zaznamovala močna izkušnja in ob tem edinstvena umetniška produkcija.

To je že lani osmislil v dveh projektih in domišljeno sintetiziral v Intermezzo Aleksander Červek trio. Prva razstava je bila v Črnomlju od junija do avgusta, v mariborskem razstavišču KiBela oziroma Kibla pa avgusta in septembra.

"Celotni intermezzo, vse, kar je vpel v medigro, predstavlja uverturo v 'koncert', ki ga orkestrirajo 'črne' slike. Červek jih je od poznih osemdesetih let 20. stoletja do danes razvil v edinstveno umetniško izpovednost. Izjemna tektonika in bravurozno oblikovane teksture 'črnih slik' omogočajo, da vanje kontemplativno vstopamo v neštetih pogledih," ugotavlja Balažic.

Slike Sandija Červeka po presoji umetnostnega zgodovinarja "v resnici zvenijo: s svetlobnimi premenami, kot kozmične avre. In od tod naprej več nismo v intermezzu." Po njegovih besedah umetnik v projektu scela in dosledno omogoča uvid v njegove univerzalne likovne postulate in nam jih razpira kot pričevanje.

"Červekov ingeniozni kreativni potencial, likovno skrajno domišljene realizacije ponujajo univerzalno zavezujoče likovne recepcije, izvirne in presežne umetnine pa samo še odločneje prispevajo k razumevanju umetnikovega celotnega opusa in predstavljajo neprecenljiv prispevek ter neizmerno likovno bogastvo v slovenskem in v širšem, mednarodnem kulturnem okolju," je med drugim povedal Balažic.

Da ne bo več ustvarjal črnih slik, se je Červek odločil tudi zato, ker v Sloveniji ne premoremo galerij, ustreznih njegovim slikam, saj gledalci niso imeli možnosti videti takih, kot so v resnici oziroma jih vidi v ateljeju.

"Prvič se nem je to posrečilo v ljubljanski galeriji Novak, kjer smo se tri mesece ukvarjali z razsvetljavo črnih slik. Potem sem začel eksperimentirati, najprej z malimi slikami, potem so stvari stekle po svoje," je povedal Červek.

"Vse to je nekakšna predigra ali predtavanje za nastanek črnih slik, to je proces razmišljanja, ki je potreben vsakič znova, preden se lotim črne slike, ker se moraš od teh psihično in fizično občasno odmakniti, da se lahko izpraznjen lotiš novih," je dodal.

Za naslov razstave je bil odločilen koncert skupine King Crimson pred dvema letoma, ki je Červeka presenetil, ker so skladbe iz leta 1968 s popolnoma drugačno zasedbo zaigrali celo boljše kot ob nastanku. "Tako kot je Robert Fripp pri skupini eksperimentiral in se vedno znova vračal, tako je zdaj pri meni v ospredje stopil Aleksander," je še povedal Sandi Červek.

Razstava njegovih del bo v soboški galeriji - tako kot podaljšana razstava Draga Tršarja Monument, risbe na japonskem papirju - na ogled do 16. junija.