Na trienalu Unicum se bo predstavila sodobna umetniška keramika
Ljubljana, 17. maja - Z odprtjem osrednje razstave se bo v Narodnem muzeju Slovenije na Metelkovi danes začel četrti mednarodni trienale keramike Unicum 2018, ki prikazuje najnovejše trende sodobne umetniške keramike v svetovnem merilu. Na odprtju bodo znani nagrajenci, ki jih bo med 78 avtorji in njihovimi deli z razstave izbrala mednarodna strokovna žirija.
Narodni muzej Slovenije Unicum pripravlja v sodelovanju z akademsko kiparko, zaslužno profesorico in specialno članico Mednarodne akademije za keramiko Dragico Čadež Lapajne. Na nedavni novinarski konferenci je poudarila, da je keramika široko področje, ki pa je bilo do nedavnega pri nas omejeno na lončarstvo in izdelavo keramičnih ploščic.
Kiparka, sicer tudi predsednica upravnega odbora Unicuma 2018, je pojasnila, da se je Unicum, ta pomemben prispevek k slovenski kulturi, rodil iz razmišljanj članov Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov o razstavi, ki bi prikazovala umetniško ustvarjanje v keramiki.
Beseda Unicum po navedbah Narodnega muzeja Slovenije označuje nekaj novega, enkratnega, neponovljivega. Unicum poskuša preseči stereotipe v keramiki in išče nove povezave znotraj razmišljanj v sodobni umetnosti.
Unicum je sestavljen iz več segmentov. Osrednji dogodek je mednarodna razstava tekmovalnega značaja, ki jo nadgrajuje razstava keramike študentov umetniških akademij in drugih umetniških šol v Sloveniji. Sodobno ustvarjanje v keramiki predstavljajo tudi spremljajoče razstave, s katerimi trienale veča prepoznavnost avtorske keramike v Sloveniji.
Ena od spremljajočih razstav, ki jo bodo odprli pred osrednjo razstavo, je gostujoča poljska razstava v sklopu stalne razstave Slovenskega etnografskega muzeja Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta. Nosi naslov Ljudje iz tovarne porcelana.
Razstavo sta zasnovala antropologinja Ewa Klekot in keramik Arkadiusz Szwed. Razstavljeno bo namizno posodje Človeška sled, ki so ga izdelali delavci v eni najstarejših tovarn keramike na Poljskem.
Delavci so konice prstov rokavic pomočili v kobaltno sol. Sledi njihovih dotikov so ostale skoraj nevidne vse do žganja izdelkov, ko se je kobalt na belem porcelanu spremenil v temno modro barvo. Na ta način je namizno posodje iz porcelana ohranilo dotik delavcev in razkrilo vlogo "človeškega faktorja" v industrijski proizvodnji.
Trienale se bo skupaj z osrednjo razstavo sklenil 30. septembra.