Slovenija 8.6.2018 6:30

Predstavitev Jaševe časovne kapsule The Lovest v Ravnikar Gallery Space

Ljubljana, 8. junija - Vizualni umetnik Jaša, ki je med drugim zastopal Slovenijo na 56. beneškem likovnem bienalu, bo z razstavo zaokrožil svoj projekt The Lovest, ki je med letoma 2011 in 2014 potekal v Moderni galeriji. Današnje odprtje razstave The Lovest, Revisited v Ravnikar Gallery Space bosta dopolnila dokumentarna projekcija in koncert v Kinu Šiška.

Ljubljana. Galerija Ravnikar Gallery Space. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana.
Galerija Ravnikar Gallery Space.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana. Galerija Ravnikar Gallery Space. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana.
Galerija Ravnikar Gallery Space.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana. Galerija Ravnikar Gallery Space. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana.
Galerija Ravnikar Gallery Space.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, Ravnikar Gallery Space. Galeristka Piera Ravnikar. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, Ravnikar Gallery Space.
Galeristka Piera Ravnikar.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, Ravnikar Gallery Space. Galeristka Piera Ravnikar. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, Ravnikar Gallery Space.
Galeristka Piera Ravnikar.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Razstava The Lovest, Revisited predstavlja projekt The Lovest v Moderni galeriji, s katerim je Jaša razvil strategijo odnosa do razstave kot sodobnega medija in prostora s fokusom na neizkoriščenih prostorih. Skupaj z umetniškim kolektivom je izpeljal niz akcij v neizkoriščenih medprostorih galerije, celotno dogajanje pa je obenem privabilo novo, mlajše občinstvo. Avtor se je projekta loteval z željo, da bi formo kluba ali zabave izkoristil kot umetniško formo, participatorni gesamtkunstwerk, je zapisala Piera Ravnikar, vodja galerije Ravnikar Gallery Space.

Kot je Piera Ravnikar povedala za STA, je bil The Lovest pravzaprav Jašev odprti atelje, v katerega je vabil domače in tuje ustvarjalce in skupaj z njimi soustvarjal umetnost kot živ organizem. Jaša si je po njenih besedah želel zaobjeti obdobje in ga kot nekakšno časovno kapsulo prvič predstaviti tudi javno. "Tako sva združila moči in ustvarila večmedijski projekt, ki bo predstavljal projekt The Lovest. Posvetili smo ga pokojnemu Maksu Soršaku, enemu od tedaj ključnih oseb, ki so projekt podpirali s strani Moderne galerije," je dodala.

V Ravnikar Gallery Space bo na ogled in na prodaj v omejeni izdaji po deset kopij serije 30 The Lovest umetniških plakatov, ki doslej še niso bili izdani. Komunikacija projekta The Lovest je namreč v vseh treh letih živahnega delovanja potekala izključno digitalno. Zgolj na današnji otvoritveni dan bodo plakati na voljo za simbolično ceno 30 evrov, podpisani in oštevilčeni s strani avtorja.

Dogajanje v sklopu projekta The Lovest v Moderni galeriji je bilo tudi dokumentirano. "Maša Nonković je samoiniciativno sledila dogajanju in ga lovila na kamero, ob čemer se je avtor zaradi prezence dokumentiranja bal, da bo dogajanje izgubilo avtentičnost. Sčasoma je že takrat postalo jasno, da je danes to edini dokument, s katerim lahko destiliramo atmosfero tistega časa," piše v sporočilu za javnost. Vodja galerije se je ob današnjem odprtju razstave z idejo, da bi mu sledila še premiera kratkega dokumentarnega filma The Lovest, Revisited v režiji Maše Nonković in Jaše, povezala s CUK Kino Šiška.

Tako bo udeležence razstave po zaprtju galerije na Prešernovi pričakal brezplačen avtobus in jih odpeljal do Šiške, kjer bo projekciji, napovedani za 21. uro, sledil še koncert Jaševe zasedbe LeftFinger.

Jaša (Mrevlje-Pollak, 1978) sodi med najplodnejše in najvplivnejše sodobne slovenske vizualne umetnike in je najprepoznavnejši glas generacije, ki je s svojo izobraževalno potjo, umetniško prakso in projektnim razstavljanjem prebila okvirje domače in tuje umetniške scene in si tako zagotovila vidnost v mednarodnem umetniškem prostoru, so poudarili v galeriji.

Študiral je na Akademiji likovnih umetnosti v Benetkah, kjer od leta 2008 vodi eksperimentalne programe izobraževanja. Med študijem je bil član mednarodne umetniške skupine Crash in Progress, progresivne in radikalne skupine, ki si je ustvarila sloves z umetniškimi projekti, deležnimi precejšnje pozornosti. Leta 2005 je stopil na samostojno pot in zasnoval številne odmevne projekte, od leta 2013 pa živi in ustvarja med Ljubljano in New Yorkom. Leta 2015 je zastopal Slovenijo na 56. beneškem bienalu.