Svet 23.6.2018 6:00

Najdena naj bi bila umetnina 18-letnega Da Vincija

Rim, 23. junija - Italijanski poznavalci trdijo, da so našli prvo znano umetnino renesančnega mojstra Leonarda da Vincija - portret nadangela Gabriela na keramični ploščici majolika, prekriti s kositrno, belo glazuro. Kot pišejo tuji mediji, so na angelovem čeljustnem loku ob povečavi razbrali droben slikarjev podpis Da Vinci Lionardo in letnico 1471.

Ljubljana, Gospodarsko razstavišče. Razstava Genij - Da Vinci. Foto: Daniel Novakovič/STA Arhiv STA

Ljubljana, Gospodarsko razstavišče.
Razstava Genij - Da Vinci.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

Verodostojnost umetnine na majoliki, vrsti italijanske keramike, ki so jo umetniki radi uporabljali v 15. stoletju, še ni potrjena. Če je delo zares Da Vincijevo, velja za njegovo najzgodnejšo znano umetnino, na kateri je obenem njegov prvi podpis. Glede na letnico naj bi Da Vinci delo ustvaril pri 18 letih.

Kot pišejo mediji, sta odkritje po treh letih znanstvenega in umetniškega proučevanja na novinarski konferenci v Rimu, kamor so keramično ploščico prinesli kot sveto relikvijo, zavarovano v steklu, razkrila umetnostni zgodovinar in poznavalec Da Vincijevega dela Ernesto Solari ter poznavalka pisave Ivana Rosa Bonfantino.

Glazirano keramično ploščico so po Solarijevih navedbah našli potomci aristokratske družine Fenice iz Ravella. Njenega izvora niso poznali, prav tako niso vedeli, ali pripada Da Vinciju, toda, kot je po pisanju CNN poudaril Solari, "so k sreči ugotovili, da se sveti močneje kot ostali predmeti, ki so jih našli med čiščenjem hiše, in takrat so nas poklicali".

"Do sedaj smo poznali Leonarda, kot nam ga predstavlja Mona Liza ali Leonarda, kot ga razkriva Zadnja večerja - to je zreli Leonardo. Zdaj pa imamo vpogled v mladega Leonarda," je prepričan Solari, ki si obenem želi, da bi ta dragocena umetnina ostala v Italiji, ker je del nacionalne dediščine.

V Vinciju v Toskani rojeni italijanski slikar, kipar, arhitekt, inženir in izumitelj Da Vinci (1452-1519) je glavni predstavnik renesančnega univerzalnega človeka, ki združuje umetnost in znanost.