Svet 30.6.2018 5:30

Projekt Nonument01: McKeldinova Fontanta predstavljen na simpoziju v JAR

Durban, 30. junija - V Durbanu v Južnoafriški republiki (JAR) se danes zaključuje Mednarodni simpozij elektronske umetnosti (ISEA), na katerem je bil predstavljen tudi projekt Nonument01: McKeldinova Fontanta, nastal v sodelovanju slovenskih umetnikov Neje Tomšič in Martina Briclja Barage z baltimorskimi kolegi, so sporočili iz Muzeja tranzitornih umetnosti MoTA.

Ljubljana. Slovenska umetnica Neja Tomšič. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Slovenska umetnica Neja Tomšič.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Projekt Nonument01: McKeldinova Fontanta, pri katerem sta sodelovala še Lisa Moren in Jaimes Mayhew, je bil predstavljen v petkovem programskem sklopu simpozija, naslovljenem Druge resničnosti. McKeldinovo fontano, ki je bolj spominjala na park, je mesto Baltimore opredelilo kot območje svobodnega govora. Več desetletji je bila prizorišče mnogih demonstracij in zborovanj. Zasnovana je bila, da bi povezala pristanišče z močno prometno obremenjenim središčem mesta. Porušili so jo pred dvema letoma.

Zgodba rušenja McKledinove fontane je zgodba o izgubi edinstvenega javnega prostora in cenjenega primera brutalizma v arhitekturi. Njeno uničenje je primer vse pogostejšega poseganja zasebnih interesov na javne in skupnostne površine, so zapisali pri zavodu MoTA. Na podlagi akcije slovenskih in ameriških umetnikov je spomenik nanovo zaživel v virtualni obliki s pomočjo aplikacije.

Obiskovalci simpozija v JAR so lahko tako ob predstavitvi na simpoziju virtualni spomenik Nonument01 tudi obiskali. Začasno je bil postavljen na sipinah poleg akvarija Ushaka, enega izmed prizorišč dogodka. Spomenik si je sicer še vedno mogoče ogledati tudi na Trgu republike v Ljubljani ter na nekdanji izvirni lokaciji fontane v središču Baltimora.

Mednarodni simpozij elektronske umetnosti (ISEA), ki ga spremlja festival, je eden največjih mednarodnih dogodkov na temo umetnosti in tehnologije na svetu. V interdisciplinarno diskusijo združuje akademske, umetniške in znanstvene prispevke ter predstavlja umetniške produkcije, ki uporabljajo tehnologijo in elektronsko umetnost, interaktivne in digitalne medije.

Simpoziji ISEA potekajo že od leta 1988, letošnjega pa zaznamuje tema Presečišča. Tehnološke inovacije umešča v kontekst aktivizma v javnem prostoru, s čimer vzporedno odpira vprašanja lastništva, vsiljevanja in razvoja, so še sporočili iz zavoda MoTA.