Svet 18.9.2018 5:30

V Kunstmuseum Bern Hodlerjeva teorija paralelizma

Bern, 18. septembra - Ob 100-letnici smrti Ferdinanda Hodlerja je Kunstmuseum Bern v sodelovanju z Muzeji umetnosti in zgodovine Ženeva pripravil veliko razstavo njegovih del. Razstava predstavlja okoli 80 del tega švicarskega umetnika iz nove perspektive, iz perspektive njegove teorije paralelizma.

Kot je zapisano na spletni strani bernskega muzeja, je bil Hodler za časa svojega življenja (1853-1918) že eden najbolj znanih slikarjev v Švici. Po tem, ko je presekal z vplivi zgodnjih let, je razvil lasten slog, s katerim se je proslavil tudi v mednarodnem okolju.

Razstava osvetljuje Hodlerjevo preprosto, jasno in učinkovito teorijo paralelizma. Gre za kompozicijsko načelo, ki cilja na razkritje reda in struktur v naravi. Drevesa ob poteh, oblaki in gore, ki se zrcalijo v jezeru ali le zgolj skupina ljudi so po Hodlerjevi viziji urejeni v paralelnih, vzporednih vzorcih. Vzorcih, ki so poudarjeni v njegovih pokrajinah in figurativnih kompozicijah z okrepljeno simetrijo in ponavljanji. Svojo teorijo umetnosti je Hodler razvil iz namerno poenostavljenega razumevanja kozmosa.

Koncept razstave izhaja iz Hodlerjevega predavanja iz leta 1897 o umetnikovem poslanstvu. Tedaj je razložil pojem paralizema, do katerega se je dokopal prek študije narave in ljudi, in med drugim poudaril, da je poslanstvo umetnika, "da izrazi večni element narave, torej lepoto, in da razkrije bistvo njene lepote".

"Uspeh ali neuspeh mojega dela je v celoti odvisen od tega, ali je moja vzporednost resnična ali ne. Paralelizem je, kot sem odkril, ga opisal in uporabil, ali univerzalni zakon in univerzalno veljaven - in ima potemtakem moje delo univerzalen pomen - ali pa sem bil v zmoti, in je moja umetnost nič več kot le zabloda in napačna predstava," je nekoč še dejal Hodler.

Razstava Hodler/Paralelizem bo v Kunstmuseum Bern na ogled do 13. januarja prihodnje leto. Pred tem je bila na ogled v ženevskem Muzeju Rath in je del številnih dogodkov ob 100-letnici smrti švicarskega umetnika.