Svet 12.10.2018 6:00

V Muzeju Victoria & Albert odprtje novega fotografskega centra

London, 12. oktobra - V Muzeju Victoria & Albert bodo danes odprli nov fotografski center, s katerim je muzej pridobil ustrezne prostore za svojo izjemno zbirko. Otvoritvena razstava nosi naslov Zbiranje fotografij: Od dagerotipije do digitalne fotografije, na njej pa je poleg fotografij predstavljen tudi nastanek in razvoj fotografskega medija.

Velika Britanija, London. Muzej Victoria & Albert v Londonu. Foto: Xinhua/STA

Velika Britanija, London.
Muzej Victoria & Albert v Londonu.
Foto: Xinhua/STA

Obiskovalec bo ob vstopu v prostore novega fotografskega centra po pisanju spletnega portala The Guardian najprej zagledal veliko kamero na lesenem trinožnem stojalu, ki je bila nekdaj v lasti Henryja Foxa Talbota, pionirja britanske fotografije. V stekleni vitrini je razstavljenih še več njegovih kamer, ob njih pa še zvezki in originalni izvod njegove fotografske knjige The Pencil of Nature.

V prvem prostoru spletni portal med drugim izpostavlja fotografije iz zbirke pesnika, duhovnika in zdravilca iz 19. stoletja Chauncyja Hareja Townshenda, ki je bil poleg princa Alberta edini zasebni britanski zbiratelj zgodnjih fotografij. Med drugim so na ogled posnetki iz ruralnega okolja, studijski portret britanskega boksarja Toma Sayersa in atmosferska fotografija Študija ovce iz leta 1854. Slednjo je posnel Camille Silvy, ki se je v iskanju tovrstnih motivov več čas gibal med studiem, ulicami in podeželjem.

Razstavljena je tudi fotografija dremajočega povodnega konja. V londonskem živalskem vrtu jo je posnel Juan Carlos Maria Isidro de Borbon, montizonski grof. Podvodnega konja, ki je v živalskem vrtu pritegoval množice, so v London pripeljali iz Egipta kot darilo kraljici Viktoriji.

Primer zgodnje barvne fotografije pa je denimo podoba amsterdamske ulice iz leta 1934, ki jo je posnel Bernard Eilers. Na njej razmazane luči trgovinskih izložb v temno modrih in rdečih odtenkih odsevajo na mokri ulici.

Drugi prostor pa ponuja popolnoma drugačne fotografije. Med drugim je na ogled kompozicija 30 uličnih fotografij Marka Cohena. Njegove neobičajne bližnje podobe otrok in mladostnikov na ulicah njegovega domačega mesta Wilkes-Barre v Pensilvaniji odstopajo od običajnega izraza ulične fotografije. Gre za ples gest in oblik, rok in nog, obraznih izrazov in odtenkov kože, ki jih je ujel v toplih naravnih barvah.

Tu so tudi fotografije Grahama Smitha, ki velja za zadnje znanega fotografa iz generacije britanskih dokumentarnih fotografov, ki so delovali v 70. in 80. letih minulega stoletja, pa tudi nedavno pridobljene pozne fotografije Linde McCartney. Med njimi so najbolj intimni portreti njene družine iz zgodnjih 70. let. Na eni od njih je videti Paula v kopalnem plašču, ki lovi ravnotežje na leseni ograji, sin James skače s pokrova Land Roverja, ena od njegovih hčerk pa čepi v travi.