Spletna trgovina Media Nox za promocijo mladih ustvarjalcev
Maribor, 26. decembra - Mariborska galerija Media Nox je ta mesec odprla spletno trgovino, ki ponuja umetniška dela mlajših avtorjev. Poleg prodaje umetniških del je njen cilj širitev prepoznavnosti mladih štajerskih umetnikov. S selitvijo na splet se jim namreč odpira dostop tudi do tujine.
"V galeriji smo že dolgo časa razmišljali o ideji, da občinstvu ponudimo spletno trgovino za nakup umetniških del mladih ustvarjalcev. Bila je edini smiselni naslednji korak po tistem, ko smo osvežili online oz. spletno galerijo Web Nox. Sedaj je torej mogoče vsa dela, ki jih umetniki predstavljajo v tej galeriji, tudi kupiti," je za STA povedala kuratorka Petra Čeh.
Po njenih besedah so mladi umetniki veseli vsakršne podpore galerij in se tudi sami zavedajo, da se tudi umetniški trg seli na splet. "S tem postanejo dostopni in vidni za zelo širok spekter ljudi, do katerih v realnem življenju morda nikoli ne bi prišli. Na spletu smo dostopni tudi v tujini, kar se nam zdi še posebej pomembno," je dodala.
Začetna ponudba zajema več kot 40 umetniških del treh avtorjev. Gre za izbor fotografij Janeza Klenovška (Fotoesence) ter ilustracij Alexa Miteva Lebna (Next Step) in Janje Kosi (Sunday Someday Anyday) v več različnih formatih in po ugodnih cenah.
Izdelki so odtisnjeni na kakovosten 300-gramski papir in vključujejo certifikat o avtorstvu, zaradi česar so po navedbah galerije odlična izbira za obdarovanje ljubiteljev in ljubiteljic umetnosti. "S takšnim darilom podpremo ustvarjalnost, avtorja in obdarjencu ponudimo nekaj trajno lepega," je povedala Petra Čeh.
Nabor izdelkov bodo postopoma širili z novimi umetniki in njihovimi deli. V galeriji Media Nox, ki deluje pod okriljem Mladinskega kulturnega centra (MKC) Maribor, so prepričani, da lahko tudi na takšen način širijo prepoznavnost mladih umetnikov. "Vse več mladih dela preboj v tujini, morda pri nas še niti slišali nismo zanje, pa zunaj zelo dobro prodajajo svoja dela," je opozorila kuratorka.
Ker trg umetnin v Sloveniji ni razvit, si galerije prizadevajo to spremeniti. "Veliko je odvisno od umetnika samega, koliko se bo znal promovirati in koliko se bo udeleževal sejmov. Ni nujno, da za njim stoji galerija, da bo uspešen, lahko pa mu pri tej poti pomaga," je pojasnila sogovornica.
"Naša spletna trgovina se je na primer želela prilagoditi denarnim zmožnostim mladih, ki želijo podpreti svoje kreativne vrstnike, zato smo skupaj z umetniki poiskali cenovne rešitve, ki so v nekem smislu realne. Ker ne gre za prodajo originalov, ampak kakovostnih reprodukcij, je to smotrno," je še povedala kuratorka. Večino zneska od nakupa dobi umetnik.