Slovenija 29.3.2019 7:00

Sezono na temo intime v Mali drami sklepa predstava Pljuča

Ljubljana, 29. marca - Na malem odru ljubljanske Drame bodo zvečer premierno uprizorili igro mladega britanskega avtorja Duncana Macmillana Pljuča. Predstava v režiji Žige Divjaka in v prevodu Tine Mahkota prinaša vpogled v neizprosno iskren odnos dveh 30-letnikov, ki ob vprašanju, ali bi imela otroka, preizprašujeta osebna, družbena in okoljska vprašanja.

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Igralec Vito Weis. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Igralec Vito Weis.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Kostumografka Tina Pavlović. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Kostumografka Tina Pavlović.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Scenograf Igor Vasiljev. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Scenograf Igor Vasiljev.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Dramaturginja Eva Kraševec. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Dramaturginja Eva Kraševec.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Prevajalka Tina Mahkota. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Prevajalka Tina Mahkota.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Režiser Žiga Divjak. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Režiser Žiga Divjak.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Igralka Nina Ivanišin. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Igralka Nina Ivanišin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Ravnatelj ljubljanske Drame Igor Samobor. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Ravnatelj ljubljanske Drame Igor Samobor.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna. Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota. Avtor glasbe Blaž Gracar. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Drama Kavarna.
Novinarska konferenca pred premiero drame Duncana Macmillana Pljuča v režiji Žige Divjaka in prevodu Tine Mahkota.
Avtor glasbe Blaž Gracar.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Macmillan je na oder postavil izobražen par, moškega in žensko, ki razpredata o svojih strahovih, o smislu človeške reprodukcije, o tem, ali v ta kapitalistično usmerjen svet, v katerem podnebnih sprememb skoraj ni mogoče ustaviti, pripeljati še eno nedolžno bitje. Dogajanje namreč sproži navidez preprosto vprašanje: "Bi imela otroka?"

"Pljuča so nenavaden preplet intimnih in družbenih vprašanj, s katerimi se sooča mlad posameznik, intelektualec, razmišljujoč človek v sodobnem času," je na novinarski konferenci pred premiero poudarila dramaturginja Eva Kraševec. Vprašanje, ali imeti otroka ali ne, se po njenih besedah razvije v nenavadno smer, saj je Macmillan odločitev o ustvarjanju družine postavil v luč političnih in okoljskih problemov današnje družbe.

Tudi režiser Divjak je poudaril, da so se ukvarjali s tem, kako nekaj, kar je bilo doslej zgolj intimno vprašanje vsakega posameznika, deloma postane politično vprašanje. Ukvarjali so se s tem, kako na odločitev, ali imeti otroka ali ne, vpliva družbena histerija in kakšno tesnobo in nemoč čutijo posamezniki ob političnih in okoljskih težavah. Na eni strani se posameznika soočata z deljeno krivdo in na drugi s frustracijo, ali sploh lahko kaj spremenita.

Par, ki je tik pred eno najpomembnejših odločitev v svojem življenju in skozi katerega se zrcali stanje sveta, igrata Nina Ivanišin in Vito Weis. Poimenovana sta zgolj kot M in Ž, a to nista imeni oseb. Tako je v začetnih didaskalijah zapovedal Macmillan. Ob tem je med drugim še zapisal, kar so ustvarjalci predstave tudi upoštevali, da je drama napisana za uprizarjanje na praznem odru. Brez scene, brez pohištva, brez rekvizitov, brez mima in brez kostumskih sprememb.

Macmillanovo besedilo je prevedla Tina Mahkota, scenografijo podpisuje Igor Vasiljev, kostumografijo Tina Pavlović, avtor glasbe je Blaž Gracar, za jezik skrbi Tatjana Stanič, luči je z režiserjem in scenografom sooblikoval Vlado Glavan.