Slovenija 7.4.2019 7:00

Na Noči slovenskih skladateljev novitete za solistična glasbila

Ljubljana, 7. aprila - V okviru 34. slovenskih glasbenih dnevov bodo nocoj v Viteški dvorani Križank zazvenele novitete za solistična glasbila, ki so jih ustvarili člani Društva slovenskih skladateljev. Tradicionalna Noč slovenskih skladateljev bo predstavila nove zvočne kreacije 12 avtorjev za osem instrumentov, izvedli jih bodo glasbeniki mlajše in srednje generacije.

Rusija. Glasbila, violine. Foto: Itar Tass/STA Arhiv Itar Tass/STA

Rusija.
Glasbila, violine.
Foto: Itar Tass/STA
Arhiv Itar Tass/STA

Noč slovenskih skladateljev je tradicionalna prireditev, s katero se skladateljsko društvo vključuje v vsakoletne Slovenske glasbene dneve v organizaciji Festivala Ljubljana. Leta 1945 ustanovljeno društvo sistematično skrbi za promocijo domačih glasbenih ustvarjalcev in jim omogoča redno izvajanje novonastalih del. Od leta 1954 z založniško hišo Edicije DSS izdaja tudi njihove partiture, vseskozi pa to strokovno združenje uresničuje svoje poslanstvo tudi s koncertno dejavnostjo.

Cikel Noči slovenskih skladateljev vselej prinaša krstne izvedbe slovenskih glasbenih novitet. Od sezone 2018/19 ga umetniško oblikuje skladatelj in pedagog Črt Sojar Voglar.

Na tokratnem koncertu bo nove skladbe predstavilo 12 avtorjev, ki bodo obogatili solistični repertoar za osem inštrumentov. Emil Spruk (1960), znan zlasti kot pozavnist, aranžer in dirigent v Big Bandu RTV Slovenija, je ustvaril skladbo za flavto. Skladatelj in pedagog Tomaž Habe (1947), David Beovič (1977), ki ustvarja tudi scensko glasbo, glasbo za film, prireditve idr., ter Nejc Kuhar (1987), prvenstveno v mednarodnem prostoru dejaven kot skladatelj, kitarist in pedagog, so napisali skladbe za klarinet.

Novo skladbo za saksofon je zložil Igor Lunder (1969), tudi jazz kitarist, dirigent big bandov in pedagog. Maksimiljan Strmčnik (1948), skladatelj in priznani koncertant na inštrumente s tipkami, je izbral fagot, v novi kompoziciji skladatelja, solopevca in glasbenega pedagoga Pavla Dolenca (1968) bo slišati rog, Marijan Korošec (1939), nekdanji prvi trobentač osrednjih slovenskih orkestrov in pedagog, pa je izbral trobento.

Skladateljici Blaženka Arnič Lemež (1947) in Brina Zupančič (1953), sicer tudi pianistki in pedagoginji, sta ustvarili solistični kompoziciji za harfo, novi deli za kitaro pa sta napisala skladatelj in kitarist Aleš Strajnar (1947) in Maja Matić, ki v komponiranje vnaša jazzovske elemente.

Novitete bodo interpretirali domači glasbeniki mlajše in srednje generacije, ki so se šolali na ljubljanskem konservatoriju oziroma Glasbeni akademiji, katerih obletnicam so Slovenski glasbeni dnevi letos tudi posvečeni. Nekateri so danes na teh ustanovah dejavni tudi kot mentorji novim generacijam: Lara Šalamon (flavta), Jože Kotar (klarinet), Oskar Laznik (saksofon), Milan Nikolić (fagot), Robert Petrič (rog), Jure Gradišnik (trobenta), Tina Žerdin (harfa) in Izidor Erazem Grafenauer (kitara).