Slovenija 10.4.2019 9:07

V Kinodvoru festival Kurja polt s kultnimi klasikami in prezrtimi biseri

Ljubljana, 10. aprila - S projekcijo filma Ženska opica v režiji Marca Ferrerija se bo drevi v Kinodvoru začel 6. festival žanrskega filma Kurja polt, ki bo zaznamovan s tematsko retrospektivo, poimenovano Freaks. Na festivalu, ki bo potekal do nedelje, se bodo med drugim poklonili režiserju Sergiu Martinu, pospremila pa ga bo tretja konferenca kultnega filma.

Ljubljana. Kino dvorana. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Kino dvorana.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Za naslov letošnje retrospektive so izbrali izraz Freaks, ki lahko označuje spako, čudaka, ekscentrika, lahko pa tudi navdušenca, obsedenca ali fanatičnega privrženca - denimo žanrskega frika, je med drugim za uvodnik zapisala snovalka programa Maša Peče. Geografsko in žanrsko razgibana retrospektiva po njenih besedah prinaša "pestro in raznorodno druščino posebnežev, predvsem pa nekaj čistokrvnih kultnih klasik, prezrtih žanrskih biserov in še kakšnega nepogrešljivega odpadnika, ki strogo ne sodi v žanrski panteon, a je več kot dobrodošel v kurjepoltnem".

Med drugim bodo prikazali kultno klasiko Toda Browninga Spake (Freaks, 1932), po kateri je retrospektiva poimenovana. Browning je po besedah Maše Peče ustvaril neustrašno odo vsem izobčencem sveta in enega najbolj edinstvenih filmov v zgodovini Hollywooda. Retrospektivo bo nocoj uvedla Ženska opica (1964) - ena najbolj čudaških filmskih ljubezenskih zgodb, v kateri je Ferreri v vlogo spake postavil priljubljeno Annie Girardot in tako poskrbel za škandal v Cannesu.

V retrospektivo je Maša Peče uvrstila tudi zadnji film Michaela Reevesa Za krvnika ni milosti (1968), ki velja za ultrakultno delo britanskega horrorja. Pod krinko ruralne gotske grozljivke, ki jemlje navdih pri resnični zgodovinski osebnosti Matthewa Hopkinsa, samooklicanega lovca na čarovnice, se skriva sodobna obsodba zla, človeške sprevrženosti in oportunizma.

V programu ne bo umanjkala niti kraljica frikovskih likov: veličastna Dyanne Thorne kot Ilsa, čuvajka haremov naftnih šejkov Dona Edmondsa (1976). Tu je še z zvoki elektropopa in duhom 80. let prežeta Oboževalka (1982) Eckharta Schmidta, ki vzame pod drobnogled patološko obsesijo najstnice, retrospektiva pa bo okronana s celovečercem španskega režiserja Agustija Villaronge oz. mračno alegorijo fašizma Steklena kletka (1986).

Častni gost letošnje edicije je kultni režiser italijanske žanrske kinematografije Sergio Martino, ki je ustvaril enega najbolj pisanih opusov: "od zgodnjih mondo šokumentarcev in špageti vesternov, prek zloglasnih kanibalskih avantur, postapokaliptičnih akcionerjev in znanstvene fantastike".

Sodobno sekcijo oklepata dva samosvoja protivojna epa: Cvet mladosti kultnega mojstra japonske kinematografije Nobuhika Obayashija in Balangiga: Tuleča divjina filipinskega režiserja Khavna De La Cruza.

Šesto izdajo festivala Kurja polt zaznamujeta novosti. V sekciji Endemični bodo odslej prikazovali filme slovenske in širše jugoslovanske kinematografije, letos film Franceta Štiglica Balada o trobenti in oblaku (1961). Druga novost pa je družinska matineja, v sklopu katere bodo tokrat prikazali film Noela Marshalla Rjovenje.

Festival bo pospremila Konferenca kultnega filma, ki jo pripravljajo z Univerzo Northumbria iz Newcastla. Na njej bodo poznavalci kultnega in žanrskega filma preučili vidike čudaštva v kultnem filmu. Na voljo bosta tudi kritiška delavnica Naježimo dlako, ostrimo pogled! in ustvarjalna delavnica Naredi si fanzin.

V okviru festivala si bo mogoče ogledati še razstavo belgijskega vizualnega umetnika Gillesa Vranckxa, ki med drugim ustvarja plakate za filme kultnih režiserjev.