Slovenija 9.8.2019 9:00

V Kiblinem Portalu odprtje razstave kontroverznega Olega Kulika

Maribor, 9. avgusta - V prostorih mariborske Kible na Valvasorjevi ulici bodo drevi ob zaključku enomesečne umetniške rezidence v sklopu štiriletnega mednarodnega projekta Tvegaj spremembo odprli samostojno razstavo Olega Kulika Zlato runo. Kontroverzni ruski vizualni umetnik sodi med pomembnejše tovrstne vzhodnoevropske umetnike na prelomu iz 20. v 21. stoletje.

Ljubljana. Galerija, razstava, slike. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Galerija, razstava, slike.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Pregledna razstava, zasnovana pod okriljem mariborskega društva za sodobno umetnost X-OP, zajema umetnikov opus vse od začetka 90. let do danes, obenem pa predstavlja Kulikova nova dela, nastala v produkciji Kible v času umetnikovega bivanja v Mariboru ter dela Merry-Go-Round, nastalega letos v produkciji Muzeja za sodobno umetnost Vojvodine v Novem Sadu.

Kot so sporočili iz Kible, je razstava Zlato runo na skupni podstati številnih kritikov in kustosov presek Kulikove umetniške prakse, ki od devetdesetih let do danes aktivno akumulira duh časa, v katerem živimo.

"Osebna mitologija umetnika in njegov edinstven magični historicizem kažeta na nov obrat v spirali Kulikove biografije - projekt materializiranja akcij in performansov skozi žive slike, ki imajo oči, in žive skulpture, ki so po svoji naravi kolektivne in povsem materialne," so dodali organizatorji razstave.

Oleg Kulik velja za človeka akcije in eksplicitnega zagovornika primitivne ekologije in zoofrenije, ki temelji na radikalnem šokiranju gledalca. Njegov namen je opisati to, kar vidi, kot krizo sodobne kulture, kot rezultat pretirano sofisticiranega jezika kulture, ki gradi zidove med posamezniki.

Na skupinski razstavi leta 1996 v Stockholmu je v galeriji izvedel performans, med katerim je bil priklenjen z verigo poleg napisa "pozor, hud pes". Škandal mednarodnih razsežnosti je nastal po tem, ko je napadel ne le posameznike, ki so se odločili, da napis ignorirajo, in enega od teh ugriznil; spravil se je tudi na druga razstavljena umetniška dela in pri tem nekatera delno uničil.

Kulik je bil prepričan, da je bilo to opravičljivo dejanje, saj je bil njegov performans opremljen z opozorilnim napisom, ki ga ljudje zavestno niso hoteli upoštevati. Vse je utemeljil s pojasnilom, da je bil njegov namen skozi jezo psa razkriti svoje občutke tesnobe ob kulturni krizi.

V Ukrajini leta 1961 rojeni umetnik skozi celotno ustvarjalno obdobje uporablja različne vizualne medije, od performansa, fotografije, filma, slike, kipa do umetniške namestitve. Ob fotografski in video dokumentaciji njegovih glavnih performansov bo v Mariboru predstavljena tudi filmska umetniška produkcija.