V Ljubljani premiera Gorkičeve grozljivke Prekletstvo Valburge
Ljubljana, 18. septembra - Režiser in scenarist Tomaž Gorkič je po grozljivki Idila ustvaril nov film istega žanra Prekletstvo Valburge, ki bo drevi doživel ljubljansko premiero v sklopu 10. obletnice CUK Kina Šiška. Prekletstvo Valburge, "politično nekorektna mešanice grozljivke in črne komedije, ki ne prizanaša nikomur", bo od četrtka naprej na ogled po slovenskih klinih.
V filmu si brata Bojan in Marjan obetata lahek zaslužek na račun vseprisotnih turistov v njunem kraju. Zato organizirata ogled lokalne, za javnost zaprte graščine, začinjen z izmišljeno legendo. Na ogled graščine se prijavijo turisti od vsepovsod, a nihče ne sluti, da se v mračnem drobovju zapuščene zgradbe skriva prava, veliko bolj krvava legenda - prekletstvo Valburge.
Gorkičev novi film, nastal v neodvisni produkciji 666 Productions in Strup produkcije, ima osnovno izhodišče v žanrskih slasher filmih, ki so kraljevali na filmskih platnih v 80-ih letih minulega stoletja. "Kljub temu zgodba ne zanemarja aktualnega časa in prostora današnje slovenske družbe. Brez zadržkov vstopi v slovensko preteklost in sedanjost, kjer ždijo demoni, nacisti, vampirji, partizani, kriminalci, povzpetniki, seksisti, snobi, kanibali, primitivci, alkoholiki, grabežljivci, narkomani, obsedenci in ostali pripadniki družbe," so zapisali producenti.
Grozljivko zaznamuje tudi zvezdniška zasedba, v katero sta poleg igralcev Jurija Drevenška, Marka Mandiča, Saše Pavlin Stošić, Tanje Ribič, Zale Djurić Ribič, Jonasa Žnidaršiča in Katarine Stegnar vključena tudi švedski black mertal glasbenik Niklas Kvarforth in pa frontman skupine Big Foot Mama Grega Skočir.
Gorkič je filmski samouk, režiser in scenarist. Posnel je številne kratke filme, med njimi z vesno za kratki film nagrajeno Apoptozo (2017), za celovečerni prvenec Idila (2015), ki si je prislužil naziv prve prave slovenske grozljivke, pa je prejel več domačih in mednarodnih nagrad, med drugimi vesno za najboljši celovečerni film.
Ljubljansko premiero pred začetkom redne distribucije bo film drevi dočakal v CUK Kinu Šiška, pospremljen z izborom Gorkičevih kratkih filmov, in ne v sklopu 22. Festivala slovenskega filma (FSF), ki te dni poteka v Portorožu. Gorkič je film s festivalskega programa namreč umaknil. Programska komisija Prekletstva Valburge namreč ni uvrstila v tekmovalni program, je pa producentu ponudila prikaz v preglednem festivalskem programu. Gorkič je za STA dejal, da se za to možnost na koncu ni odločil, ker prizorišče, namenjeno filmom iz preglednega programa, ne ustreza po njegovih merilih zadovoljivemu tehničnemu minimumu.
Direktorica FSF Jelka Stergel je za STA izrazila obžalovanje, da na festivalu ne morejo prikazati Skrivnosti Valburge, ker se je producent tako odločil. "Bo pa film gotovo našel pot do svojega občinstva v Sloveniji. Vsekakor cenim pogum ustvarjalcev pri resnično neodvisni produkciji," je še zapisala.
Na vprašanje STA, ali bi bilo v luči novih iskanj financiranj s strani filmarjev, ki niso vezana zgolj na sredstva Slovenskega filmskega centra (SFC), smiselno prevetriti pravilnik o FSF iz leta 2017, ki selektorjem med drugim nalaga, da morajo biti na FSF v tekmovalnem programu prikazani prav vsi filmi, ki jih sofinancira filmski center, pa je Jelka Stergel odgovorila, da bi bil potreben ponoven premislek o načinu oblikovanja festivalskega programa:
"Produkcija filmov je vse številčnejša, narašča pa število filmov, ki so producirani brez podpore SFC, največkrat v povezavi z razpisi RTVS (npr. dokumentarci) ali pa kot povsem neodvisna produkcija, zato bi bil sprememba v smeri bolj enakovredne obravnave filmov pri oblikovanju najbolj cenjenega tekmovalnega programa z moje strani zelo podprta. Druga možnost pa je, da FSF prevzame formo revije filmov, ki so nominirani za nacionalne nagrade, ampak potem ne govorimo več o festivalu, pač pa o slovenskih oskarjih."