Festival Speculum Artium na interaktiven način približa novomedijsko kulturo 21. stoletja
Trbovlje, 17. oktobra - Začenja se tridnevni novomedijski festival Speculum Artium, tokrat o virtualni zavesti. "Letošnji festival se vsebinsko obrača k tehnologiji prihodnosti, k vmesnikom med možgani in računalniki, zato smo se odločili za umetniške projekte, ki se vsebinsko navezujejo na to tehnologijo," je za STA napisal soorganizator festivala Bogdan Šteh.
Festival se uradno začne v Trbovljah ob 19. uri, a so že dopoldan v ljubljanskem Cankarjevem domu na sporedu predavanja pod naslovom Od misli do klika, na katerih bodo spregovorili o različnih BCI-sistemih oziroma tehnologiji možgansko-računalniških vmesnikov.
"Med projekti, ki izpostavljajo tehnologijo BCI, velja opozoriti na delo My Brain Code 1.0 Erike Mondrie iz Ars Electonice. Zanimiv je tudi projekt Digital Shaman, pri katerem so moči združili priznana japonska umetnica Etsuko Ichihara, podjetje Yaskawa Slovenija in Inštitut Jožef Stefan iz Ljubljane. Projekt z raziskovanjem novih oblik žalovanja za pokojniki v digitalni dobi pomeni pomemben prispevek k ideji humanizacije tehnologije, ki je že ves čas eno od vodil našega festivala," je še dodal Šteh.
Osrednji projekt festivala bo virtualna izkušnja umetnikov Milice Zec in Winslowa Porterja z naslovom Drevo, prejemnik mnogih nagrad za virtualno resničnost. Po Štehovih besedah želi "projekt vzbuditi v nas empatijo do okolja, v katerem živimo, in predstavlja pomemben dokaz zmožnosti novomedijskih tehnologij, ne le za vizualen učinek temveč tudi za pozitivne premike v družbi".
Na festivalu bodo nekateri od projektov predstavljeni premierno. "BCI projekt Erike Mondrie je že eden od teh, slovenski umetnik Boštjan Čadež bo predstavil nadgrajeno verzijo svoje virtualne instalacije PD4, prav tako bo projekt Digital Shaman prvič predstavljen, nadgrajen z dodatkom robotskih rok, ki prinašajo novo dimenzijo pri projektu. Hideaki in Emiko Ogawa iz Future Laba Ars Electronice prav tako prihajata v Trbovlje s popolnoma novim in še neizvedenim projektom," je zapisal Šteh.
Med drugim bo na festivalu ekipa Backyard Brains predstavila tudi prvega komercialnega kiborga na svetu - The RoboRoacha, pol ščurka, pol robota, Abishek Narula pa participatorno intervencijo v navigacijskem sistemu pametnih telefonov Motenje zemljevida, piše na spletni strani festivala.
Med slovenskimi ustvarjalci sta tudi Saša Nemec s projektom o nezmožnosti prenosa zavesti v digitalni svet in Miha Godec, ki v sodelovanju z Valerie Wolf Gang in 3D natisnjeno glavo Michelangelovega Davida, katere pogled je zazrt v prihodnost ter na vpliv moderne tehnologije na življenje.
"Živimo v svetu, kjer naše realno okolje ni več edino, v katerem živimo, saj vse več časa preživimo v digitalnem, virtualnem svetu. Ta postaja za uporabnike vse bolj realen, lahko pa ga gledamo kot način pobega od neznosne sedanjosti, v kateri živimo. Tema festivala opozarja na nove tehnologije, predvsem BCI vmesnike, ki pravilno uporabljene lahko pomenijo ogromen preskok naprej v kakovosti življenja ljudi, seveda pa so lahko tudi zlorabljene za sebične in zle cilje," je o letošnji temi festivala - virtualni zavesti - zapisal Šteh.
Po Štehovih besedah so delavnice na festivalu Speculum Artium namenjene šolarjem, ki so deležni tudi vodenih ogledov. "Organizatorji Hackathona bodo pripravili demonstracije BCI tehnologije za najmlajše, celo za otroke iz vrtca. Vendar je naš festival vedno bil in bo inkluziven do vseh skupin ljudi, ki so prijazno vabljeni da ga v treh dneh dogajanja obiščejo. Edina pogoja sta dovolj odprtega duha in veliko radovednosti," je sklenil.