Slovenija 24.10.2019 9:59

Razstava Jaka Babnika: Vsak ima svojo Galatejo, ki se je oklepa

Ljubljana, 24. oktobra - Galerija Jakopič postavlja na ogled razstavo Pigmalion slovenskega fotografa Jaka Babnika. "Mit o mladem kiparju Pigmalionu in Galateji, ki ga prebiramo v vrsticah desete pesnitve Ovidovih Metamorfoz, je mogoče razumeti kot simbolno os najnovejšega razstavnega projekta umetnika Jake Babnika," je o razstavi zapisal kurator Tevž Logar.

Ljubljana. Fotograf Jaka Babnik. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Fotograf Jaka Babnik.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

"V ospredju razstave ni ideja nekoga, ki ustvarja in se zaljubi v svojo kreacijo, ampak gre bolj za razmerje, ki nastane med Pigmalionom in Galatejo. Mi kot posamezniki ustvarjamo objekte ideala, ki nam omogočajo neko končno in popolno zadovoljitev, katere rezultat je velikokrat sama sreča," je na torkovem predogledu razstave za predstavnike medijev poveda Logar.

"Vsak od nas ima svojo Galatejo, ki se je oklepa," je temo razstave opisal Babnik.

Njegova najnovejša razstava je posvečena raziskavi fotografskega medija. Prikazuje fotografijo na različnih ravneh in obravnava objekte, o katerih se porajajo vprašanja o razmerju med fotografsko podobo, kaj ta podoba predstavlja in kakšna je simbolna vrednost v odnosu do gledalca. "Vsi bomo soočeni z istimi objekti, z istimi podobami, ampak simbolne vrednosti bodo variirale," je dejal Logar.

Babnik z razstavo tako predstavlja razširjen pogled na fotografijo. "Ne rabim objekta. Lahko imam plakat, lahko bi bila samo fotografija - za posredovanje sporočila je to nepomembno, samo da je sporočilo povedano. Fotografija je lahko marsikaj, ne le posnetek nekega dogodka, ki služi kot dokaz, da se je ta dogodek res zgodil," je povedal.

Fotografije temeljijo na žanrski motiviki tihožitja, njihova vsebina pa na simbolnih pomenih objektov, ki jim jih podeljuje družba. Objekti so na razstavi predstavljeni ali v izvirni obliki ali v fotografski podobi, vsekakor pa je to po Babnikovih besedah "fotografska razstava", ne glede na to, da vsebuje med drugim maketo mesta, zlato medaljo Tine Maze in posnetek intervjuja.

Babnik je poudaril, da je to zanj "kolektivna razstava", saj do večine teh objektov sam ne bi mogel priti. Kustosinja Marija Skočir je ob tem povedala, da je bila pot do izposoje oziroma slikanja objektov odvisna od mehanizmov muzejev in drugih institucij, ki imajo te objekte v lasti. "Imamo varuhe predmetov, ki so izredno odprti, in druge, ki stojijo za njimi kot njihov čuvaj," je povedala.

"Izbor objektov je subjektiven, ampak se poskušamo dotakniti družbe v celoti, da nagovarjamo politiko, religijo, socialne aspekte, ljubezen, samopodobo. Na nek način je sama razstava prerez vzpostavljenih družbenih kanonov," je dodal Logar.

Eden od objektov je kup skoraj milijon vpisanih srečk na tleh galerije, ki jih je Babnik 16 mesecev zbiral na dveh lokacijah. "Vsak dan sem hodil tja po smeti in potem iz njih sortiral ven srečke, ki ne zadenejo," je povedal o svojem podvigu. Zanimalo ga je, kaj ljudem pomeni milijon vplačanih potrdil. "Pobiramo stave, da bo nekdo danes na odprtju skočil noter," je v šali zaključil Babnik.