V Louvru poklon umetniku črnine Pierreu Soulagesu
Pariz, 10. decembra - Muzej Louvre v Parizu se bo z razstavo, ki jo bodo odprli v sredo, poklonil umetniku črnine, kot označujejo francoskega slikarja, kiparja in graverja Pierrea Soulagesa. S pretežno črno barvo ustvarja že osem desetletij, ostalim barvam pa se je odpovedal leta 1979. Muzej Louvre bo z razstavo obeležil njegov prihajajoči stoti rojstni dan.
Na posebni trimesečni razstavi bo na ogled 20 del iz opusa več kot 1700 platen, ki jih je francoski umetnik ustvaril v svoji dolgi karieri. To bo ena redkih razstav, s katerimi se bo Louvre poklonil živečemu umetniku, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Umetnik, ki bo sto let dopolnil dan pred božičem in ki še vedno ustvarja, se odprtja najverjetneje ne bo udeležil zaradi stavke v javnem prometu, ki je ohromila francosko železniško omrežje.
V večinoma črni barvi Soulages ustvarja od leta 1946, po letu 1979 pa je začel svoje popotovanje v globine črne barve s serijo slik, imenovanih Outrenoir oziroma Onkraj črne. Od tedaj se na njegovih platnih ni pojavila nobena druga barva. Tudi oblači se v črno.
"Črna nikoli ni enaka, ker jo svetloba vedno spreminja," je Soulages v začetku letošnjega leta povedal za AFP v studiu na svojem domu v mestu Sete na obali Sredozemlja. Po njegovem mnenju je zelo aktivna barva. "Kadar jo postaviš k drugi temni barvi, se zasveti," vztraja 99-letni umetnik. Prepričan pa je tudi, da ni barva žalovanja, to po njegovem mnenju velja za belo.
Soulages je eden najbolj cenjenih francoskih umetnikov, manj pa je znan v angleško govorečem svetu. Enega od njegovih platen so prejšnji mesec na dražbi v Parizu prodali za 9,6 milijona evrov. Obenem je tudi prvi živeči slikar, ki je kdajkoli razstavljal v muzeju Ermitage v Sankt Peterburgu.
Rodil se je leta 1919 v Rodezu na jugu Francije, kjer zdaj stoji muzej, posvečen njegovemu delu. Nad črno se je navduševal že v otroštvu. Svoja prva dela je prikazal kmalu po drugi svetovni vojni, in sicer leta 1947. Leta 1954, star 33 let, je razstavljal na prestižnem beneškem bienalu sodobne umetnosti, dve leti kasneje pa je imel prvo samostojno razstavo v New Yorku. Danes je približno 230 njegovih del po muzejih po svetu, vključno z Guggenheimom v New Yorku in Tate Modern v Londonu.
Razstava v Louvreu bo sledila razvoju njegovih del od konca druge svetovne vojne do danes. Njegova tehnika vključuje strganje in jedkanje debelih slojev barve z žličkami in strgali, s katerimi ustvari različne teksture, ki absorbirajo ali odbijajo svetlobo in nežno spreminjajo monotono črno barvo.