Slovenija 11.1.2020 11:30

Konec januarja v CD začetek festivala Slovenija 2050

Ljubljana, 11. januarja - V Cankarjevem domu (CD) so letošnji tematski festival poimenovali Slovenija 2050. Ob uvodnih dogodkih ga bo konec januarja zaznamovala premiera koprodukcije 2020 po motivih besedil zgodovinarja in filozofa Yuvala Noaha Hararija in v režiji Ivice Buljana. Festival bo namenjen razmislekom o prihodnosti Slovenije v širšem kontekstu globalnega sveta.

Ljubljana. Cankarjev dom. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana.
Cankarjev dom.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Časovno izhodišče festivala Slovenija 2050 bo leto 2020, njegova osrednja prireditev pa bo že omenjena velika koprodukcija SNG Drama Ljubljana, Mestnega gledališča ljubljanskega in CD v Buljanovi režiji 2020.

Znanstveni kabaret nastaja po motivih besedil Y. N. Hararija, ki pravi, da živimo v svetu korenitih in hitrih sprememb, ki so naša edina stalnica. V predstavi 2020, ki želi performativno prikazati izzive skorajšnje prihodnosti, bodo igrali Marko Mandić, Jurij Zrnec, Zvezdana Mlakar, Jette Ostan Vejrup, Jure Henigman, Matej Puc, Nina Ivanišin, Mojca Funkl, Iva Babić, Timon Šturbej, Matej Zemljič in Benjamin Krnetić.

Poleg gledališča bo program festivala zaobjel tudi film, pripovedovanje, literaturo in humanistiko ter razstave oziroma vizualne predstavitve fotografije, likovne umetnosti in oblikovanja.

Festival bo 18. januarja uvedla projekcija kultnega filma 2001: Odiseja v vesolju v režiji Stanleyja Kubricka iz leta 1968. V času nastanka filma se je raziskovanje vesolja šele začelo, a Kubrick je že tedaj predstavil razvoj človeka, njegovo vlogo v prihodnosti in odnos do robotov oziroma umetne inteligence.

Že 20. januarja bo na sporedu tudi prva razprava iz cikla, naslovljena Makaki, opice, ki bi lahko učile Machiavellija. Italijanski primatolog Dario Maestripieri bo predstavil rezultate svojih primerjav med opicami vrste makak in človekom. V začetku februarja bosta gosta nevrolog Blaž Koritnik in umetnica Maša Jazbec spregovorila na temo Možgani - ta čudoviti, nagubani, skrivnostni organ, konec prihodnjega meseca pa bo antropolog Borut Telban predaval o Dojemanju sveta, bogastva in belcev na Papui Novi Gvineji.

Pogovorni cikel, zasnovan v sodelovanju s Sobotno prilogo Dela, bosta zaokrožili okrogli mizi Umetna inteligenca: največja grožnja ali največje upanje? in Pravica do prekinitve življenja v času stremljenja po nesmrtnosti, ki bosta na sporedu marca oziroma aprila.

Teoretski uvodni dogodek mednarodnega literarnega festivala Literature sveta Fabula v organizaciji Beletrine bo 28. februarja v središče postavil vprašanje mesta prihodnosti, utopije in distopije. O tem bodo govorili Elvia Wilk, avtorica romana Oval, ki prikazuje Berlin ne tako daljne prihodnosti, Simon Sellars, ki se v svojem romanu Applied Ballardianism ukvarja tudi z Ljubljano in NSK, ter Keller Easterling, arhitektka, teoretičarka in predavateljica na Univerzi Yale. Ob dogodku bo izšla tudi posebna številka revije Šum z naslovom Ljubljanastrofa. S programa 23. pripovedovalskega festivala bo medtem v festival uvrščen Večer srečnih začetkov#3.

Iz sklopa Likovni kritiki izbirajo CD že krasi razstava novomedijske umetnice Tanje Vujinović, od 20. januarja bo na ogled mednarodna fotografska razstava Fotografija, magija in resničnost, ki jo kurirata Jasna Jernejšek in Jan Babnik, od 18. februarja bienalna razstava članov Društva oblikovalcev Slovenije MMXX, ki se bo osredotočala na razmerje med virtualnim in realnim, od srede januarja dalje pa bodo predstavljena tudi dela mladih oblikovalcev, lanskih prejemnikov priznanja Daljnogled - Nike Curk, Julije Karas ter Neže Medved, Siline Senica Pintar in Teje Jalovec.