Izjemen obisk beograjske retrospektive Marine Abramović
Beograd, 15. januarja - Retrospektivo ikone performansa Marine Abramović z naslovom Čistilec si je v beograjskem Muzeju sodobne umetnosti (MSU) ogledalo že 62.000 obiskovalcev. V.d. direktorja muzeja Slobodan Nakarada je dejal, da gre za izjemno dober obisk, pričakujejo pa, da si bo razstavo do 20. januarja, ko se sklepa, ogledalo okoli 70.000 obiskovalcev.
Nakarada je na letni novinarski konferenci muzeja povedal, da so v letu 2019 v MSU zabeležili rekordnih več kot 100.000 obiskovalcev. Velika zasluga za to pa gre po njegovih besedah retrospektivi Marine Abramović, ki so si jo prišli ogledati obiskovalci s celega sveta, zahvaljujoč tudi okoli 2000 medijskim objavam. The New York Times je postavitev Čistilec razglasil za eno od razstav, za katero se je vredno podati na pot, je omenil.
Za 20. januar, ko bo razstava o življenju in delu Marine Abramović zadnjič na ogled, so v muzeju pripravili poseben program. V njem bodo predstavili dva dodatna performansa umetnice - Odnos v času ter Umetnost mora biti lepa, umetnik mora biti lep, muzej pa bo odprt do 22. ure, piše v sporočilu za javnost.
Čistilec je največja evropska razstava Marine Abramović ter obenem priložnost, da se tudi regionalno občinstvo seznani z najpomembnejšimi deli ene vodilnih umetnic performansa, so že spomladi napovedali v beograjskem MSU. Spomnili so, da je bila premiera razstave leta 2017 na Švedskem, nato pa je obiskala Dansko, Norveško, Nemčijo, Italijo in Poljsko.
Na ogled je več kot 120 del, vključno s fotografijami, zvočnimi in videoinstalacijami, filmi, scenografijo in arhivskim gradivom. Med drugim so predstavljeni nekateri izmed umetničinih antologijskih performansov, kot je znamenita body-art akcija Lips of Thomas v innsbruški galeriji Krinzinger iz leta 1975, ali pa nekatera od razvpitih sodobnih del, kot je Umetnica je prisotna (The Artist is Present) iz newyorškega Muzeja sodobne umetnosti (MoMA). Leta 2010 je v okviru tega 736 ur in pol izvajala performans - v tišini je sedela na stolu in na drugi strani mize zgolj s pogledom komunicirala z obiskovalci.
"Razstava v Srbiji predstavlja poslednjo postajo turneje in je posebna, ker simbolizira vrnitev umetnice v njeno rojstno mesto, v katerem je imela zadnjo razstavo v salonu MSU leta 1975," so ob odprtju retrospektive zapisali v muzeju.