Slovenija 26.2.2020 8:00

Na fotografski razstavi Aleša Bravničarja ženske kot boginje

Ljubljana, 26. februarja - V Mali galeriji Cankarjevega doma (CD) bodo drevi odprli fotografsko razstavo Aleša Bravničarja z naslovom Boginje. Njegov filmski pristop in skrbno izurjeno oko za še tako droben žarek svetlobe sta porodila serijo izjemno senzualnih podob, ki jih je skozi leta snemal po najbolj intimnih kotičkih sveta, so zapisali v CD.

Ljubljana. Fotograf Aleš Bravničar. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Fotograf Aleš Bravničar.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Bravničar, nagrajenec Slovenia Press Photo in avtor številnih mednarodnih razstav, je svojo fotografsko pot po čudovitem svetu boudoirja in erotike začel pred dvajsetimi leti. Fotografije je redno objavljal v večini svetovnih izdaj najbolj znanih revij za moške in na stenah znanih galerij po svetu - od Trienala v Milanu do Galerije Mall v Londonu in v okviru Art Basla v Miamiju.

"Želim si pokazati grobo in prvinsko moč žensk, kot so jo v podobi boginj Atene, Nike in Here poznali že stari Grki tisoče let pred stripovskimi franšizami superjunakinj založb Marvel in DC. Ženske so zame neskončen navdih in popolnoma druga galaksija, ki jo z veseljem odkrivam, počasi in po en planet za drugim," so na spletni strani CD povzeli Bravničarjeve besede.

Spremno besedilo k razstavi je prispevala novinarka in televizijska voditeljica Mojca Mavec. Kot je zapisala, so stari miti imeli "nekaj, kar je vžgalo bolj kot pravljice bratov Grimm". Opisala je protagoniste teh mitov: "Glavni junaki zgodb so bili bogovi. In boginje, meni še posebej ljube. Velikokrat so bile spretnejše, manj hinavske in tekmovalne kot njihovi bratje in možje, a zato nič manj učinkovite in maščevalne."

"In zdaj so boginje nenadoma prišle med nas," je zapisala. Zapustile so Olimp in nas pozdravljajo "iz samopostrežne pralnice, izpred supermarketa, nad strehami Ljubljane ali pred fontano dvorca Gutenbuchel". Nimajo ne mask ne orožja, so brez magičnih moči in trikov.

"Ženske smo postale bojevnice. Vsaj tako kot Atena v polni opravi. Moramo biti močnejše, bolj izobražene, pokazati moramo več truda za napredovanje kot moški kolegi, težje usklajujemo poslovno in zasebno življenje ter smo po večini za svoje delo še slabše plačane. Enakopravnost spolov in ženske kvote se sicer lepo slišijo, a celo na podelitvi oskarjev v tovarni sanj se soočamo s pomanjkanjem vidnosti uspešnih ustvarjalk," je zapisala Mojca Mavec.

Fotograf, direktor fotografije in režiser Aleš Bravničar se je s fotografijo intenzivno začel ukvarjati med študijem komunikologije na Fakulteti za družbene vede. Je avtor več kot 300 naslovnic, številnih modnih zgodb in reportaž z vsega sveta. Svoje delo je objavil v revijah Cosmopolitan, Elle, Grazia, Maxim, FHM, Playboy, National Geographic Popotnik, Adria Airways in drugih. Poleg fotografije Bravničar režira oglaševalske kampanje za slovenske in mednarodne naročnike ter kot direktor fotografije sodeluje pri številnih projektih.

Razstava v Mali galeriji CD bo na ogled do 19. aprila.