Emanatova plesna predstava premierno na Dunajskih slavnostnih tednih
Dunaj, 2. marca - Predstava hrvaškega koreografa Matije Ferlina Sad Sam Matthäus, ki nastaja v produkciji zavoda Emanat, je uvrščena na program Dunajskih slavnostnih tednov. Predstava, v kateri Ferlin z dramaturgom Goranom Ferčecem dekonstruira Bachov oratorij Pasijon po Mateju, je prva slovensko-hrvaška plesna produkcija, ki bo doživela premiero na festivalu.
Predstava, ki bo del uradnega programa Dunajskih slavnostnih tednov, nastaja na povabilo tega mednarodnega festivala. Po seriji projektov s skupnim naslovom Sad Sam, ki so nastali v sodelovanju s Ferčecem, hrvaški koreograf tudi tokrat nadaljuje z odrsko raziskavo razmerja med koreografijo, besedilom, narativnostjo in performansom.
Dolgoletna zamisel o prenosu Pasijona po Mateju na oder kot uprizoritev za enega performerja in en glasbeni posnetek ima, kot so zapisali v zavodu Emanat, velik potencial, saj skozi uprizoritveno hibridnost vzpostavlja dialog med glasbo in performativnim, plesom in gledališčem, kanonom in osebnim.
Izhodišče za predstavo je narativna struktura pasijona, s pomočjo katere Ferlin in Ferčec razmišljata o položaju subjekta uprizarjanja oziroma telesa, ki ne zmore več opravljati vseh aktivnosti tako kot nekoč in postane telo trpljenja.
Predstava se prek osebnih utrinkov in metafizičnega premisleka, ki je sledil bolečim izgubam v Ferlinovi družini, poglablja v tematiko smrti, trpljenja, skušnjave, mesenosti kot tudi v odnos med individualnostjo in družbo, med izdajo in odpuščanje. Posameznih narativnih linij ne povezuje le motivika smrti, ampak tudi metafizični moment v zgodbi, ki izvira iz želje, da bi pasijon, skušnjavo in celo smrt ugledali z nekega bolj celostnega vidika in ne zgolj skozi prizmo eksistencialnega materialističnega strahu pred neizbežnim.
Ustvarjalna zasedba projekta je posebno pozornost namenila uprizoritvenemu prostoru. Avtorji prostora ne razumejo kot zgolj prizorišče, temveč kot neke vrste muzej, kot prostor, ki hrani posebno vrsto osebnih predmetov, ki s svojo prisotnostjo "uprizarjajo" in obenem vzpostavljajo samo uprizoritev.
Posnetki Bachove monumentalne skladbe trajajo 150 minut, kar avtorju nudi priložnost, da se v predstavi obenem loti tudi raziskave koncepta trajanja kot elementa, ki v trpljenju povezuje in zbližuje. Trajanje tako postane eden od temeljnih elementov uprizoritve in enako pomemben kot ples, besedilo, glasba oziroma prostor ter predstavlja izziv tako za Ferlina kot performerja kot tudi za gledalce, ki so priče uprizoritve, so še zapisali v Emanatu.
Festival Dunajski slavnosti tedni bo potekal med 15. majem in 21. junijem. Predstava Sad Sam Matthäus bo premiero bo doživela 15. junija v Burgtheater im Kasino.