Slovenija 9.4.2020 15:41

Slovenske galerije v času pandemije zaživele virtualno

Ljubljana, 9. aprila - Slovenske galerije v času, ko so morale zaradi ukrepov ob pandemiji novega koronavirusa zapreti vrata za obiskovalce, beležijo povečan obisk na svojih spletnih straneh. Povečalo se je tudi število njihovih sledilcev na družbenih omrežjih. Po številu sledilcev na Facebooku z več kot 17.000 sledilci zagotovo izstopa Narodna galerija.

Ljubljana. Galerija, razstava, slike. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Galerija, razstava, slike.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Kot so za STA zapisali v Narodni galeriji, na svoji spletni strani beležijo rekorden obisk, v primerjavi z istim obdobjem lani - od 16. marca do 5. aprila - so zabeležili dobrih 77 odstotkov več obiskovalcev. Na podstraneh je bila med najbolj obiskanimi predstavitev njihove stalne zbirke z več kot 600 umetninami, obisk se je tam povečal za kar 773 odstotkov. Najbolj pa se je povečal obisk virtualne galerije, kjer beležijo večji obisk za rekordnih 8000 odstotkov.

Na spletu so 24. marca tudi začeli cikel Umetnina dneva. Klik na izbrano sliko obiskovalca vodi do podrobnejšega opisa in zvočnega posnetka v slovenskem, angleškem in italijanskem jeziku z opisom. Kot zanimivost so izpostavili, da je veliko pozornost vzbudila objava reprodukcije bronastega kipa Jakoba Savinška, in sicer osnutek za spomenik Jožeta Plečnika.

Izjemno odmevne pa so tudi njihove objave na družbenih omrežjih. Galerija ima na Facebooku več kot 17.000 sledilcev, na Instagramu jih imajo 7000 sledilcev in njihovo število se dnevno povečuje. Kot dodajajo v galeriji, so v času pandemije tudi na Instagramu povečali število objav; v ti. Zgodbah se je oz. Stories se je ta številka povečala za 40 odstotkov.

Predstavljajo zgodbe iz slovenske in svetovne likovne umetnosti, predvsem pa iz zakladnice Narodne galerije. Na kratkih kvizih je mogoče preveriti znanje o likovnih umetnikih in delih, ki jih hranijo v Stalni zbirki, poleg tega enkrat tedensko povežejo likovno umetnost s poezijo, ko ob umetnini objavimo še izbrano pesem.

Na Facebooku je še posebej veliko pozornost pritegnila objava 1. aprila, ko so se pošali, da so njihovi kolegi iz Oud Schilderijen Museum odkrili Van Goghovo umetnino, za katero menijo, da je upodobitev Bleda; odzvalo se je skoraj 20.000 ljudi, delilo ali komentiralo jo je 1142 ljudi. Dejavnost tistih, ki jim sledijo na tem družbenem omrežju, je sicer narasla za 200 odstotkov, so še dodali.

V Moderni galeriji v času zaprtja Moderne galerije in Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) pripravljajo različne vsebinske sklope pod skupno rubriko MG+MSUM od doma. Vsebine objavljajo na spletni strani galerije ter na Facebooku, Instagramu in Twitterju, o vsebinah obveščajo tudi z novicami MGinfo.

Kot so sporočili za STA, tudi oni beležijo občutno povečanje obiska spletnih vsebin. V zadnjem mesecu so zaznali približno 50 odstotno povečanje števila obiskovalcev spletne strani in obiska spletnih vsebin, podoben odstotek beležijo tudi pri obisku družbenih omrežij - Facebook in Instagram.

Iz Muzeja in galerijah mesta Ljubljane (MGML) pa so za STA sporočili, da se je povprečno ogled spletne strani povečal za več kot 30 odstotkov, medtem ko se je ogled podstrani z vsebinami za šole, kjer objavljajo prilagojena učna gradiva za splet, povečal kar za dobrih 720 odstotkov.

Podoben trend opažajo na družbenih omrežjih, kjer se je povečalo število sledilcev, ogledov, všečkov, večji je doseg. V zadnjih sedmih dneh se je denimo doseg nekaterih objav povečal kar za par tisoč odstotkov.

Za svojo virtualno skupnost so pripravili raznolik nabor aktivnosti. V Galeriji Jakopič so pripravili virtualna vodstva po razstavi Videnje 20/20: Skupnost. Sodobna indonezijska družbeno zavzeta fotografija, ki jih objavljajo na spletni strani in družbenih omrežjih.

Mestni muzej Ljubljana objavlja video vsebine z razstav, naj predmete iz muzejske zbirke, zgodbe iz zgodovine Ljubljane in vsakdana Ljubljančanov, učne vsebine za učitelje, ideje za družine, lansirali so tudi Koronaprojekt, s katerim ljudi pozivajo, naj jim pošljejo fotografije, posnetke, predmete, ki predstavljajo njihov novi vsakdan v času izolacije.

Mestna galerija Ljubljana je pod naslovom Umetnost v izolaciji na svoji Facebook strani odprla prostor ustvarjalcem, da posredujejo umetniška dela, nastala v času izolacije, pod naslovom Mali umetniki v karanteni pa je na Facebook strani Galerije Tobačna zaživela spletna galerija, namenjena najmlajšim.