Prvi virtualni sejem umetnosti v New Yorku s solidno prodajo
New York, 19. maja - V New Yorku se je v petek sklenil umetniški sejem Frieze New York, ki je prvi preizkusil, če lahko preživijo virtualna umetnostna srečanja kot posledica pandemije. Presenetljivo dobri rezultati namigujejo na možne spremembe na trgu umetnosti. Med drugim so na sejmu za 5,5 milijona dolarjev prodali delo slikarke Cecily Brown.
Po pisanju spletnega portala Art Daily so s sejma poročali o solidni prodaji velikih galerij, še posebej v primerjavi z lanskoletnim dobičkom, ko je dogodek potekal pod velikim belim šotorom na otoku Randalls v New Yorku, kar nasprotuje tradicionalnemu mišljenju, da spletne cene ne morejo biti primerljive tistim, ki se dosegajo v živo.
Galerija Hauser & Wirth je med drugim za dva milijona dolarjev prodala Distanced Figures 3 umetnika Georgea Conda, za 1,5 milijona dolarjev so v galeriji Acquavella prodali Metas III kiparja Ela Anatsuija, galerija David Zwirner pa je za 550.000 dolarjev prodala sliko Veronica umetnice Alice Neel.
"Tak uspeh nas je zelo presenetil," je dejal eden od predsednikov Hauser & Wirth Marc Payot. "Osredotočiti se moramo na druge načine povezovanja z obiskovalci, kar postavlja spletni del našega podjetja v ospredje," je dodal.
Hkrati je po mnenju nekaterih spletni izkušnji manjkal ključen človeški element - energija zbirateljev, trgovcev, kustosov in umetnostnih svetovalcev, ki se pogovarjajo in posvetujejo v enem prostoru. "Izgubiš bistvo sejma umetnosti. To je dogodek," je dejal zbiratelj Richard Chang.
Obiskovalci pogosto preživijo cel dan ali več na sejmu, kjer se premikajo od stojnice do stojnice in se prav toliko pozdravljajo med seboj kot gledajo umetnine. Zato je bil izziv spletne oblike ohraniti zanimanje. "Ali ti bo, ko boš začel brskati in gledati, po 20 minutah dolgčas? Eno je hoditi skozi sejem, nekaj popolnoma druga pa sedeti pred računalnikom," je besede glavne direktorice in partnerke v losangeleški galeriji Kohn Samanthe Glaser-Weiss povzel spletni portal.
Sicer pa je bilo za mnoge pozitivno že to, da je umetnostni sejem sploh potekal. "Bolje, kot da se vdamo v to noro situacijo, odpovemo sejem in ne počnemo ničesar," je dejal zbiratelj Michael Ovitz.
Spletni sejem pa je, paradoksalno ponudil tudi še bolj neposreden stik s prodajalci. Kdor je v virtualni galeriji Axel Vervoordt pritisnil na gumb "povpraševanje", je lahko prejel klic ustanovitelja galerije Borisa Vervoordta iz Antwerpna, ki je sicer galerijo poimenoval po svojem očetu. "To je najbolj civiliziran način, kako prirediti sejem umetnosti," je dejal Vervoordt in dodal: "Doma si. Nekaj dobrega je v počasnosti vsega. Ustvariš intimnost, ki na umetnostnem sejmu sicer nikoli ni možna. Na ta način je zelo mirno."