Kozinova nagrada Boru Turelu za elektroakustični opus
Ljubljana, 1. junija - Bor Turel je dobitnik 27. Kozinove nagrade, ki jo svojim članom podeljuje Društvo slovenskih skladateljev (DSS). Nagrado bo prejel za zaokrožen skladateljski opus s področja elektroakustične glasbe. Podelitev bo 4. junija opoldne v Kogojevi dvorani DSS, so sporočili z društva.
Kot piše v utemeljitvi, je Turel eden od pionirjev slovenske elektroakustične in eksperimentalne glasbe. Njegova dela je mogoče razvrstiti na tri področja, ki se razlikujejo po vsebini, obliki in izraznih sredstvih: elektroakustične skladbe za instrumente in posnetek, radiofonska glasbena dela in dela akustične umetnosti - ars acustica.
"Skladatelj je ustvaril številna dela elektroakustične glasbe, predvsem za soliste in elektroakustični posnetek ter za instrumentalne skupine in elektroakustični posnetek ter radiofonska elektroakustična dela, ki presegajo ustaljene meje zvočne umetnosti, odkrivajo pretanjena zvočna razmerja med instrumenti ali glasovi in elektroakustičnim posnetkom, ustvarjajo inovativne povezave med radiofonskimi in naravnimi zvočnimi ambienti ter poslušalcem odpirajo nove zvočne svetove," navaja utemeljitev.
Kompozicijo je študiral pri Urošu Kreku najprej zasebno, nato pa na Akademiji za glasbo v Ljubljani ter nadaljeval na oddelku za elektroakustično glasbo Visokega državnega glasbenega konservatorija v Parizu. Udeležil se je tudi mojstrskih tečajev elektroakustične glasbe oddelka v Kanadi, Avstriji in Franciji.
Njegova elektroakustična in druga dela so bila izvedena na številnih pomembnih mednarodnih festivalih sodobne glasbe, kot so Biennale des jeunes in Journees audiovisuelles internationales v Parizu, Situacija nova muzika v Beogradu, Štajerska jesen v Gradcu, Glasbeni bienale v Zagrebu, Tribuna jugoslovanske glasbene ustvarjalnosti v Opatiji, Festival sodobne komorne glasbe v Radencih, Svetovni glasbeni dnevi v Kölnu in na mednarodni skladateljski tribuni Rostrum.
"Ustvarjalna poetika v elektroakustičnih delih Bora Turela izhaja iz zvočnega sveta kot kompleksa zvočnih objektov in hkrati zvoka kot substance brez prioritet, strukture skladb pa gradi kot zvočne scenarije, z izrazitim poudarkom na dramaturgiji glasbene kompozicije," še piše v utemeljitvi.
Njegova dela so zabeležena na CD ploščah zbirke Ars SlovenicA, pred kratkim pa je pod okriljem iste založbe, ki deluje v okviru DSS, dobil tudi svojo avtorsko ploščo z naslovom Metarma. Leta 2008 je prejel nagrado Prešernovega sklada za umetniške dosežke v delu Play-Spiel za pihalni kvintet in elektroakustični posnetek, suito radiofonskih slik zvočnih pokrajin Pohorja - Glasovi pokrajine ter še štirih drugih del.