Slovenija 2.6.2020 14:06

Ljubljana festival pripravljen za 68. sezono z Ano Netrebko in milansko Scalo

Ljubljana, 2. junija - Festival Ljubljana je kljub koronakrizi uspel pripraviti program za 68. poletni festival, ki bo prestolnico obogatil med 2. julijem in 30. avgustom. Zamenjavo za napovedovane ansamble, kot sta Bolšoj teater in orkester iz Pittsburgha, so našli v gostih, ki so si jih želeli že več let, denimo Ani Netrebko, sodelovalo bo tudi več domačih umetnikov.

Ljubljana, Breg. Festival Ljubljana na Ljubljanici. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, Breg.
Festival Ljubljana na Ljubljanici.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana. Direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana Darko Brlek. Foto: Daniel Novakovič/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana Darko Brlek.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

"Vseeno smo pripravili program, ki po kakovosti ni niti malo koronski," je na današnji novinarski konferenci povedal Darko Brlek, direktor in umetniški vodja zavoda Festival Ljubljana, ki organizira Ljubljana festival. Kot je dodal, še do pred dvema tednoma ni bil prepričan, da letošnji festival sploh bo, zdaj pa ga jim je, ob podpori Mestne občine Ljubljana in sponzorjev, uspelo pripraviti v sicer nekoliko okrnjeni obliki.

Kot je za STA povedal Brlek, je koronavirus vplival predvsem na večje ansamble, ki so sestavljeni iz več nacionalnosti, "zaradi mobilnosti in podobnega". Iz tega razloga ne bo Bolšoj teatra in predstave Fidelio. "Po drugi strani pa smo uspeli ob sprotnem spremljanju situacije in nenehnem delu pridobiti nekatere goste, za katere smo se trudili že leta." To bosta po njegovih besedah ruska sopranistka Ana Netrebko, ki bo skupaj s tenoristom Jusifom Ejvazom 18. avgusta odpela operne arije ob spremljavi Orkestra Slovenske filharmonije, in nemški tenorist Jonas Kaufman, ki bo 26. avgusta nastopil s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija.

Program je po Brlekovih besedah izjemen tudi po tem, da bodo nastopili skoraj vsi pomembni slovenski ansambli, ki so prav tako morali proaktivno razmišljati in začeti z delom precej prej, kot se bodo pojavili na festivalskem odru. Tematsko pa bo posebna pozornost namenjena 250-letnici rojstva Ludwiga van Beethovna.

Festival bosta 2. julija napovedala Beethovnova 9. simfonija in 3. klavirski koncert, ki ju bodo interpretirali slovenski filharmoniki pod taktirko švicarskega dirigenta Charlesa Dutoita in pianistka Dubravka Tomšič Srebotnjak. Sklenil pa se bo 30. avgusta s slovitim Filharmoničnim orkestrom milanske Scale, od koder se bodo glasbeniki pripeljali z avtobusom.

Iz programa je Brlek izpostavil še koncert, posvečen 90-letnici Mojmirja Sepeta, opereti Grofica Marica in Netopir, baletni predstavi Falling Angels in Gusar, opero Nabucco, ansambel I Solisti Veneti, muzikal Lolita iz Sank Peterburga ter slovensko violinistko Lano Trotovšek in špansko pianistko Mario Canyigueral, ki bosta izvedli vse Beethovnove violinske sonate.

Temu so pridružili še komorne koncerte, vsakoletno likovno akademijo, ki bo potekala med 12. in 17. julijem, festival na Ljubljanici, mojstrske tečaje ter otroške in mladinske delavnice. Po uradnem izteku pa bosta na sporedu še predstava Vsi ptice Wajdija Mouawada v režiji Ivice Buljana in koncert Poletne noči ob 75-letnici Big banda RTV Slovenija.

Osrednje prizorišče bo Kongresni trg, kjer lahko po Brlekovih besedah zagotavljajo sedežne rede po meri ter zaščito in razkuževanje. Kot je povedal ljubljanski župan Zoran Janković, bodo občinstvo zaradi trenutnega stanja in ukrepov v primeru večjega zanimanja razporedili tudi v park in po potrebi zaprli Slovensko cesto.

Po županovih napovedih se v Ljubljano vrača kultura, s katero bodo začeli polniti tudi hotele, s tem pa se "končno vračamo v druženje". Ljubljana festival je po njegovih besedah prvi, ki napoveduje tovrstne dogodke, kar je še en dokaz več, da kultura v mestu ni strošek, temveč ima poseben pomen.

Ljubljanski festival bo potekal dva meseca, medtem ko je bila večina festivalov po Evropi zaradi koronakrize odpovedanih. Po Brlekovem mnenju jim ga je mogoče uspelo pripraviti tudi zaradi tega, ker zelo tesno sodelujejo z Mestno občino Ljubljana, ker dobro poznajo prizorišča in ker so naleteli na pozitiven odziv tako pri medijih kot pri stroki, sorodnih institucijah in tudi mednarodno. "Vse je vsem odpadlo in umetniki komaj čakajo, da se lahko vrnejo nazaj na odre," je dodal Brlek.