V MGL vstopajo v sezono zamujenih priložnosti
Ljubljana, 2. septembra - V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) v novo sezono na mali sceni vstopajo s premiero psihološkega trilerja Trije milijoni minut v režiji Barbare Hieng Samobor, na velikem odru pa začenjajo s premiero muzikala Turandot v režiji Jane Menger. Sezona zamujenih priložnosti bo vključevala nove predstave, ki neposredno zrcalijo našo stvarnost.
Naslov sezone Zamujene priložnosti deloma izhaja iz nove, s covid-19 zaznamovane stvarnosti, ki se ji bodo morali tudi v MGL z marsičem prilagoditi, sicer pa si ob tem naslovu v teatru zamišljajo predvsem intimne zgodbe, ki bodo razprle tudi pogled v širši družbeni kontekst.
Direktorica in umetniški vodja MGL Barbara Hieng Samobor je na današnji predstavitvi dejala, da v skladu z veljavnimi omejitvami njihova velika dvorana namesto dobrih 300 lahko sprejme le med 75 in 90 gledalcev, kar vodi v večje število ponovitev predstav in posledično v izjemno obremenitev igralcev.
S skupnimi močmi in posegi v sama besedila ter v število in konstelacijo igralcev na odru so uspeli doseči, da bodo ne glede na situacijo izpeljali šest premier na velikem odru, štiri na mali sceni in eno učno predstavo.
Sezono bodo začeli z dvema projektoma, ki bi morala biti na sporedu že spomladi. Na mali sceni bo 8. septembra prva slovenska uprizoritev psihološkega trilerja Trije milijoni minut v režiji Barbare Hieng Samobor. Predstava nastaja po filmskem scenariju Joseja Cabeze 7 let. Posebnost priredbe je, da namesto v izvirniku večinoma moške zasedbe v predstavi nastopajo zgolj ženske, in sicer poslovne ženske, ki se znajdejo tik pred tem, da bo razkrito, da so utajevale davke.
Na velikem odru bo sezono 10. septembra uvedla premiera muzikala Turandot v režiji Jane Menger. Predstavi je temni neoklasični rock pridih nadel komponist Laren Polič Zdravič, libreto pa je po naročilu MGL napisala Jera Ivanc. Ta je po zapisu gledališča z avtorjem glasbe ustvarila glasbeno igro z elementi pravljice, tragedije in komedije o ljubezni, časti, izdajstvu in pohlepu, predvsem pa o tem, kaj pomeni biti človek.
Na velikem odru bo sledila prva slovenska uprizoritev besedila Ta obraz, ki ga je britanska dramatičarka Polly Stenham napisala, ko ji je bilo zgolj 19 let, obravnava pa problematičen odnos med materjo in hčerko ter odtujenost očeta poslovneža. Režirala bo Tijana Zinajić. Avtorski projekt Človek v lupini pa bo ustvaril režiser Jernej Lorenci, ki po napovedi tokrat pripravlja "odrsko meditacijo o skrivnostih človekove ranljivosti".
Prav poseben bo projekt Tišina med nami. Gre za omnibus besedil treh mladih uglednih slovenskih avtoric - Barbare Zemljič, Tjaše Mislej in Ize Strehar, ki jim je bilo naročeno, naj napišejo dramo, ki se pripeti v eni noči na enem od ljubljanskih trgov. Omnibus zgodb Mrak, Lunin ples in Zora bo režirala Nina Šorak.
Na velikem odru bosta izvedeni še klasika Češnjev vrt Antona Pavloviča Čehova in znamenita komedija Eugeneja Labicheja Slamnik. Češnjev vrt, ki po besedah dramaturginje Petre Pogorevc predstavlja opomnik družbi, ki se oklepa preteklosti in sanjari o prihodnosti, medtem, ko ji sedanjost beži iz rok, bo režiral Janusz Kica. Priredbo Slamnika, s posebnim poudarkom na ženskih likih, ki jo podpisuje Eva Mahkovic, pa bo režiral Diego de Brea.
Dogajanje na mali sceni MGL bodo poleg predstave Trije milijoni minut zaznamovale še predstava Neznosno dolgi objemi, ki jo bo po besedilu Ivana Viripajeva režiral Dorian Šilec Petek, krstna izvedba romantične drame Jazz, ki jo je po naročilu MGL napisal in jo bo tudi režiral Nejc Gazvoda, ter prva slovenska uprizoritev drame Le zaljubiti se ne smemo Ivorja Martinića v režiji Alana Jelena.
V pedagoškem programu bo nastala učna predstava Teater za telebana dramaturginje in režiserke Ive Ratej, ki bo skušala skozi lik inšpektorja, ki prvič obišče gledališče, to umetnost predstaviti najmlajšim. Knjižnica MGL pa bo v novi sezoni bogatejša za deli Rapsodija za gledališče Alaina Badiouja in Moč Igralca Ivane Chubbuck.