V MGL premiera sodobna različica zgodbe o morilski princesi Turandot
Ljubljana, 10. septembra - V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bo drevi premiera pravljičnega muzikala Turandot. Glasbo je spisal Laren Polič Zdravič, ki je predstavo označil za mračnjaški gotsko-neoklasičen rock muzikal. Turandot, muzikal po libretu Jere Ivanc, ki ga režira Jana Menger, pripoveduje zgodbo o ljubezni, časti in današnjem pogledu na odnos moški-ženska.
Jera Ivanc se je pri svojem pisanju nekoliko zgledovala po najbolj znani Puccinijevi operi o princesi Turandot, med drugim pa je upoštevala tudi najstarejšo znano literarno obdelavo motiva iz perzijskega epa iz 12. stoletja. Na zahodu so sicer Turandot obdelovali tudi dramatiki, kot so Carlo Gozzi, Friedrich Schiller in Bertolt Brecht, na Slovenskem pa Herbert Grün, so spomnili v MGL.
Tudi v tokratnem, sodobnem muzikalu princesa Turandot (Viktorija Bencik Emeršič) ubija svoje snubce oziroma to zanjo počne rabelj, ki je nestereotipno ženska - igra ga Karin Komljanec. Vendar pa ne gre za nerazumna dejanja. Turandot namreč snubce postavlja pred preizkušnje - ubijalske avtomate in nerešljive uganke - zato, ker želi najti človeka, ki ji bo kos. Obenem je Jera Ivanc ohranila tudi motiv, ki ga je uporabil že Puccini: maščevanje svoje prednice, ki jo je na poročno noč mož posilil in umoril.
Avtorica libreta se je veliko ukvarjala tudi s koncem, ki se pri večini zgodb o princesi Turandot konča z njenim zlomom v objemu moškega, kar za današnji čas pomeni uklon patriarhalnim vzorcem, je povedala na nedavni novinarski konferenci. To je "rešila" s predzgodbo mladega para, katerega ljubezen ni bila sprejemljiva, ker je bila ona princesa, on pa revni nihče. Po 20 letih v eni noči princesa spozna tujca, ki ji ponudi priložnost, da ugotovi, kdo je.
Avtorsko glasbo za muzikal je ustvaril Polič Zdravič, ki je poudaril, da je nastal gotsko-neoklasičen rock muzikal, ki se spogleduje tako z opero kot z rockom in celo metalom. Avtor glasbe je iz Puccinijeve opere uporabil zgolj en citat - znan motiv arije Nessun dorma, ki nastopi tik pred koncem uprizoritve s Kalafovim songom Nihče ne spi. V vlogi Kalifa nastopa Gregor Gruden. Poleg omenjenih v predstavi igrajo še Mirjam Korbar, Tina Potočnik Vrhovnik, Filip Samobor, Nataša Tič Ralijan, Lara Wolf, Voranc Boh k. g. ter Boris Kerč in Jure Henigman v alternaciji.
Predstavo, v kateri so po besedah dramaturginje Eve Mahkovic enako pomembni beseda, glasba in gib, je režirala Jana Menger, ki se je prvič srečala z muzikalom. Koreografinja predstave je Maja Delak, za kostume je poskrbela Bjanka Adžić Ursulov, za sceno pa Niko Novak.