Svet 19.10.2020 5:30

V galeriji Levy Gorvy v New Yorku razstava Michelangela Pistoletta

New York, 19. oktobra - V galeriji Levy Gorvy v New Yorku so odprli veliko razstavo del mednarodno priznanega italijanskega sodobnega umetnika Michelangela Pistoletta. Postavitev prikazuje njegove instalacije, obiskovalce pa popelje skozi eno najvplivnejših umetniških praks od povojnega obdobja do danes. Umetnik jo je zasnoval posebej za ta galerijski prostor.

Kot poroča portal Art Daily, razstava prikazuje teme, ki so že več kot šest desetletij značilne za Pistolettovo delo: dojemanje, čas, zgodovina, tradicija ter odnos med umetnostjo, umetnikom in gledalcem. Razstavo so pripravili v sodelovanju z galerijo Continua.

Po prihodu v galerijo Levy Gorvy obiskovalce pričaka postavitev, ki jo je navdihnila Pistolettova retrospektiva One and One Makes Three, ki je bila leta 2007 na ogled v baziliki San Giorgio Maggiore med beneškim umetnostnim bienalom. Postavitev z uporabo ogledal, ki so značilne za umetnika, vključuje tudi instalaciji Viceversa (1971) in Color and Light (2016-17).

Ta dela skupaj ustvarjajo dinamično, nenehno spreminjajoče se okolje in poudarijo kontrast med nespremenljivo preteklostjo in nenehno spreminjajočo se naravo sedanjosti, je zapisal portal.

"Ogledalo govori resnico o vsem, kar obstaja. Zakaj govori resnico? Ker ne more lagati. Karkoli vidimo v ogledalu, neizogibno ustreza dogajanju pred njim," je nekoč izjavil italijanski umetnik, ki je junija dopolnil 87 let.

V drugem nadstropju razstave prevladuje struktura, podobna kletki, ki jo določajo jeklene palice. Ta instalacija je prazna in nedostopna gledalcu, besede iz njenega naslova pa so zapisane po njenem obodu: The Free Space (1976-2020). Gre za prvo in edino različico dela Spazio Libero v angleškem jeziku - dela, ki ga je Pistoletto zasnoval leta 1976 in ga leta 1999 realiziral z zaporniki v milanskem zaporu San Vittore. Prosti prostor po pisanju portala sproža razmišljanja o svobodi, zaporu in resničnih, a pogosto skritih mejah družbe.

"Spazio Libero je prost prostor v zaporu - miselni prostor, vedenjski prostor, virtualni prostor, ki implicira koncept svobode misli, ki je najbolj resnična lastnina svobode," je povedal Pistoletto.

Zgornje nadstropje razstave v celoti zaseda Porte Uffizi (1994-2020), nova različica osnovne Pistolettove instalacije, ki je sestavljena iz odprte arhitekturne strukture. Ta je razdeljena na komore, vsaka od njih pa je označena z besedo, kot so gospodarstvo, znanost in duhovnost. Znotraj vsake komore so nameščena glavna Pistolettova dela, kar ponazarja njegovo prepričanje, da bi se morala umetnost združiti z drugimi vidiki družbe.