Slovenija 23.11.2020 13:09

Organizatorji z 31. Liffom zelo zadovoljni

Ljubljana, 23. novembra - V Cankarjevem domu so z 31. spletno izdajo Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala (Liffe) zelo zadovoljni. Programski direktor festivala Simon Popek je za STA dejal, da so ob letošnjem četrtinskem obsegu festivala dosegli četrtinsko prodajo vstopnic prejšnjih let - 12.500 letos proti 48.000 lani.

Ljubljana. 31. Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe). Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
31. Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe).
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Na 31. Liffu so zabeležili približno 12.500 ogledov na obeh platformah, prek Cinesquare.net in v videoteki DKino televizije Telekoma Slovenije. Popek je sicer dodal, da bi ob domnevi, ki se je poslužujejo tudi tuji festivali, da sta si vsak film prek videa na zahtevo povprečno ogledala dva gledalca, to lahko pomenilo, da je Liffe letos dosegel okrog 24.000 gledalcev.

"Liffe je bil letos prvi večji dogodek na spletu, ki je tako odmeven, da se prodaja, in mi smo z letošnjo izdajo zelo zadovoljni," je poudaril sogovornik. Glede finančne slike letošnje izdaje je Popek ocenil, da so glede na četrtinski obseg prikazanih filmov in na četrtinsko končno gledanost približno na istem kot lani. "Ne vemo pa, koliko bi se to spremenilo, če bi uspeli v hibridni obliki prikazati vseh 56 na začetku mišljenih celovečercev. V začetku sem sicer rekel, da bo super vse, kar bo nad 5000 ogledov," je še dejal.

So pa na festivalu spomnili, da številke sicer še niso dokončne, saj še vedno nameravajo izvesti retrospektivo Federica Fellinija v Slovenski kinoteki, ko bodo razmere to dopuščale. Je pa Popek povedal, da preostalih novih filmov, mišljenih za letošnjo izdajo, ne bodo prikazali z zamikom, temveč jih bodo najbrž okoli deset prihranili za 32. Liffe, nekaj tistih, vezanih na lokalnega distributerja, pa bo tekom leta prikazanih v kinih.

Na 31. Liffu je bilo sicer prek platform videa na zahtevo na ogled 23 novih celovečercev - po naznanjenem programu so naknadno nanj uvrstili še film Antigona scenaristke in režiserke Sophie Deraspe - in 16 kratkih filmov v treh sklopih. Kot zanimivost so organizatorji za STA navedli, da si je večina letošnjih obiskovalcev spletnega kina filme ogledalo med 19. in 22. uro.

Tudi ob koncu festivala so največ zanimanja zabeležili za filme Nažgani v režiji Thomasa Vinterberga, Asistentka režiserke Kitty Green, Zberi se, babica Pjera Žalice, Koronacija v režiji umetnika Aija Weiweija ter Zlo ne obstaja Mohammada Rasoulofa. Prvi trije so po besedah Popka na nek način dosegli oziroma presegli zadano kvoto okrog 800 razpoložljivih spletnih vstopnic, za Nažgane pa je distributer celo dovolil, da izdajo dodatne kode, saj bi moral po načrtih film po festivalu zaokrožiti po slovenskih kinodvoranah, a epidemiološka situacija tega trenutno ne omogoča.

Liffe se je sklenil v nedeljo opolnoči, ko je potekel čas za ogled filmov z letošnje izdaje. Uradni sklep festivala pa je bila sobotna razglasitev nagrajencev. Nagrado vodomec je dobil film Sadeži pozabe režiserja Christosa Nikouja, po oceni žirije grenko-sladka zgodba o brisanju in pisanju bolečih osebnih spominov, posebno omembo pa si je med filmi iz Perspektiv prislužil film Moj jutranji smeh srbskega režiserja Marka Đorđevića.

Nagrado Fipresci, ki jo podeljuje žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev, je dobil film Izgnanstvo režiserja Visarja Morine, nagrado Art kino mreže Slovenije pa film Martin Eden režiserja Pietra Marcella. S posebno omembo so sicer pri nagradi Art kino mreži Slovenije izpostavili še film Švic Magnusa von Horna. Nagrado za najboljši kratki film je prejel portugalsko-francoski film Nevidni heroj režiserke Cristele Alves Meira, posebno omembo pa je med kratkimi filmi prejel Zima v deževnem gozdu režiserke Anu-Laure Tuttelberg.