Spokornica Magdalena izpod rok Leonardovega vajenca prodana za 1,7 milijona evrov
Pariz, 24. decembra - Francoska dražbena hiša Artcurial je pred kratkim za 1,7 milijona evrov prodala sliko Spokornice Magdalene, ki jo je naslikal vajenec Leonarda da Vincija in njegov verjetni ljubimec Salai, s pravim imenom Gian Giacomo Caprotti. To je rekordni znesek za delo umetnika, ki je z da Vincijem sodeloval 25 let, navaja portal Art Daily.
Olje na platnu je po oceni umetnostnih zgodovinarjev eno redkih, ki jih je naslikal Salai, da Vincijev najbližji sodelavec. Slika je ustvarjena v slogu, ki odraža tesno povezanost z da Vincijevo tehniko.
Dražba je 18. novembra potekala za zaprtimi vrati, končni znesek za sliko pa je 1.745.000 evrov, kar je svetovni dražbeni rekord za umetnika.
Gian Giacomo Caprotti je v da Vincijevo delavnico vstopil na praznik sv. Marije Magdalene, 22. julija 1490, ko je štel rosnih deset let. Točni datum je dokumentiral da Vinci sam na robu rokopisa Manuscript C, ki ga hrani Institut de France. Ob mojstru je ostal več kot 25 let in ga spremljal na vseh njegovih potovanjih.
Kot "tat, lažnivec, trmoglavec in lakomnež" ter krivec za veliko nespametnih dejanj je Gian Giacomo Caprotti dobil ime Salai, ki pomeni "vražiček". Da Vinci mu je vragolije vedno odpustil z določeno mero očetovske potrpežljivosti. Salai se je prelevil v pomočnika v delavnici, model, skrbnika denarja, agenta in ljubimca, svoje življenje pa je preživel ob da Vinciju in zanj opravljal različna dela, ne da bi se odpovedal nazivu vajenca ter kasneje umetnika. Za učitelja je bil imenovan leta 1515.
V letih s slovitim umetnikom se je Salai naučil asimilirati njegovo izvrstno tehniko bolje, kot kdorkoli drug. Postal je eden najbolj vplivnih popularizatorjev da Vincijevega modela, kar je dosegel z izdelavo kopij in variacij da Vincijevih mojstrovin. Ustvarjal je tudi lastna umetniška dela, ki so odražala nauke njegovega mojstra, ki pa jih je interpretiral z določeno avtonomijo.
Spokornica Magdalena po navedbah Art Daily priča o umetnikovem privilegiranem odnosu z mojstrom italijanske renesanse. Na portretu je prepoznaven da Vincijev slog, predvsem v rokah in na obrazu Marije Magdalene.