Na dražbi redek Picassov portret njegove muze Francoise Gilot
New York, 1. maja - V New Yorku bo 12. maja prvič po 35 letih na dražbo šel redek Pablov Picassov portret njegove partnerke in muze Francoise Gilot. Portret sedeče ženske v zelenem kostimu (Femme assise en costume vert) iz leta 1953 je del serije portretov umetnikove muze, ki jih je slikar ustvaril, ko se je njuno razmerje po desetletju bližalo koncu.
Portret sedeče ženske v zelenem kostimu bodo ponudili pri avkcisjki hiši Sotheby's. Slika pripada seriji portretov Francoise Gilot, naslikanih med pozno zimo leta 1952 in zgodnjo pomladjo sledečega leta, ko sta slikarka in Picasso skupaj z otrokoma živela v vili La Galloise v francoski občini Vallauris, poroča portal Art Daily.
Slovit umetnik je sicer ustvaril veliko del, ki pričajo o njegovem srečnem obdobju s Francoise Gilot in njunima otrokoma. Tokratni portret na dražbi prikazuje napetost med slikarko in slikarjem v poznem obdobju njunega razmerja ter Picassovo stilistično vsestranskost. Slika je tehnično dovršeno delo, ki zaznamuje vrhunec njunega osebnega in umetniškega sodelovanja.
Po besedah Helene Newman iz Sotheby's portret spaja kubistične, kiparske in grafične elemente s slikarskim motivom in zeleno paleto, ki jo je umetnik povezoval s Francoise Gilot. Za sedečo žensko v zelenem kostimu se pri avkcijski hiši nadejajo iztržiti do 18 milijonov dolarjev. Podoben portret so nazadnje prodali pri Sotheby's v Londonu decembra 1986 za nekaj manj kot 570.000 dolarjev.
Picassovi portreti partnerke, muze in umetnice, ki bo novembra letos dopolnila 100 let, se le redko znajdejo na dražbah. Po navedbah Art Daily se na dražbah namreč veliko pogosteje pojavijo umetnikovi portreti partnerk Marie-Therese Walter ali Dore Maar.
Picasso je Francoise Gilot prvič spoznal maja 1943, ko je bil še v razmerju z surrealistično umetnico Doro Maar. Francoise Gilot je kmalu postala njegova muza in s časom njegova partnerka, s svojo mladostno zagnanostjo pa je navdihnila novo smer v umetnikovih portretih, kar je moč videti tudi v sledečem desetletju njegovega ustvarjanja.
Ko je Picasso leta 1953 naslikal sedečo žensko v zelenem kostimu, je njegovo razmerje s slikarko razpadalo. Francoise Gilot je vedela za umetnikovo varanje in čeprav jo je skušal prepričati, naj ostaneta skupaj, je bila odločena oditi in ubrati lastno umetniško pot. V odziv je Picasso naslikal številne portrete svoje muze, velikokrat v sedečem položaju ali med gospodinjskimi opravili. Slikarka ga je skupaj z otrokoma zapustila nekaj mesecev potem, ko je naslikal pričujoči portret, še navaja Art Daily.