V Atlanti skupna razstava več kot sto Calderjevih in Picassovih del
Atlanta, 30. junija - V umetnostnem muzeju High Museum of Art v Atlanti je na ogled razstava Calder-Picasso z več kot sto deli ameriškega kiparja Alexandra Calderja in španskega slikarja Pabla Picassa. Razstava se razteza tekom karier dveh umetnikov in združuje slike, kipe in dela na papirju. Osredotoča se na njuno raziskovanje praznine.
Kot poroča portal Art Daily, je bila razstava prvič prikazana v Nacionalnem Picassovem muzeju v Parizu, razkriva pa radikalne inovacije in vztrajen vpliv omenjenih umetnikov. Zamislila sta si jo njuna vnuka, Bernard Ruiz-Picasso in Alexander S. C. Rower.
Razstava se predvsem osredotoča na Calderjevo in Picassovo raziskovanje praznine oziroma na odsotnost prostora, ki sta jo umetnika definirala od figure do abstrakcije. Calder je odsotnost prostora prikazoval z odvzemanjem mase, Picasso pa prek izkrivljanja časa, denimo v svojih portretih.
Na razstavi so Calderjeve zgodnje figure, slike, risbe in revolucionarni neobjektivni mobili, stabili ter stoječi mobili, prav tako pa umetnine iz vseh sredstev, prek katerih je deloval Picasso. Razstava prikazuje dela v tematskih sklopih, ki raziskujejo koncepte, konstrukcije in ustvarjalne procese umetnikov, prav tako pa redke, a vplivne priložnosti, ko sta se njuni življenji križali.
Očeta Calderja in Picassa sta bila klasično učena umetnika in čeprav si njuni življenji delita veliko vzporednic, si ikoni modernizma nista bili blizu. Srečala naj bi se le štirikrat, prvič aprila 1931 v Parizu, pred odprtjem Calderjeve razstave. Picasso naj bi se prišel predstavit in si ogledat Calderjeve skulpture, navaja Art Daily.
Pred Calderjem nihče ni raziskoval odsotnosti mase, ki jo je umetnik načel s figuralnimi žičnimi skulpturami oziroma "risbami v prostoru". Leta 1931 je ustvaril popolnoma novo vrsto umetnosti - čisto abstraktne skulpture, ki so se lahko gibale. Marcel Duchamp jih je poimenoval mobili, beseda pa se v francoščini nanaša tako na motiv kot na gibanje. Dela so uvod v četrto dimenzijo časa znotraj tridimenzionalnega prostora in na novo definirajo tradicionalno razmerje med prostornino in praznino.
Tudi Picassovo raziskovanje odsotnosti prostora je vsebovalo skulpture iz žic, prav tako pa slike z osebami in kipe, ki jih je poenostavil z uporabo abstraktnih oblik in črt. Svoje izraze praznine je poosebil z raziskovanjem psihologije in čustev, z odvzemanjem medosebnega prostora med slikarjem in subjektom ter s prevpraševanjem smrtnosti.
Razstava je na ogled do 19. septembra, še navaja Art Daily.