Začenja se Teden italijanskega filma, letos s sodobno produkcijo
Ljubljana, 13. julija - S projekcijo filma Boginja sreče v režiji Ferzana Özpetka se bo v Slovenski kinoteki danes začel Teden italijanskega filma, ki ga pod naslovom Ustvarjati film pripravljata Slovenska kinoteka in Italijanski inštitut za kulturo. Do petka bodo v sklopu tedna prikazali sodobne italijanske filme, večinoma z letnico 2019 in 2020.
Če je bil program prejšnjih izdaj začrtan kot podrobnejše spoznavanje italijanskega filma od začetka novega tisočletja, s poudarkom na avtorskem filmu ter avtorjih nove generacije mojstrov, kot so Paolo Sorrentino, Matteo Garrone, Gianfranco Rosi, Emanuele Crialese in Paolo Virzi, ter obetavnih režiserjev na začetkih svojih karier, pa se tokratni pogled usmerja na nekatere filme, "ki so nam bližji, posneti v zadnjih dveh, treh letih", je zapisal kulturni ataše pri Italijanskem inštitutu za kulturo v Ljubljani Stefano Cerrato.
Po njegovih besedah bodo občinstvu ponudili nekaj posrečenih filmskih presenečenj, ki so požela obsežen mednarodni uspeh. Trije od petih naslovov - Boginja sreče, Hude zgodbe in Molekule - bodo v Sloveniji na ogled premierno, distribucija filma Martin Eden je bila upočasnjena zaradi pandemije, Vsakemu svoje pa je klasik iz 60. let v novi, restavrirani različici.
Program bo drevi uvedla z dvema nagradama David di Donatello ovenčana Özpetkova dramatična komedija Boginja sreče (2019), ki pod vprašaj postavlja različna razumevanja družine. Protagonista filma sta Alessandro in Arturo, ki se po več kot 15 letih znajdeta v krizi. Ko ju prijateljica prosi, da za nekaj dni poskrbita za njena otroka, se vsakodnevna rutina moških spremeni in poskrbi za nepričakovan obrat v njunem življenju.
V sredo bo na sporedu temačna pripoved iz rimske primestne četrti z naslovom Hude zgodbe (2020), ki je druga stvaritev bratov Damiana in Fabia D'Innocenza. V ospredju filma je manjša skupnost družin, v kateri je prisoten pretanjen sadizem očetov, pasivnost mater, zlasti pa obup otrok, ki si ne morejo izboriti pozornosti. Film je prejemnik srebrnega medveda na Berlinskem festivalu za najboljši scenarij in nagrado nastro d'argento za najboljši film.
Četrtkov film Molekule (2020) režiserja Andree Segreja prinaša eno prvih filmskih refleksij o še ne povsem zaključeni pandemiji. Protagonist Segre, ki že leta živi v Rimu, je zaradi epidemije ostal v domačem kraju, Benetkah, kjer je začel sodelovati pri gledaliških in filmskih projektih na temo turizma in plimovanja. Med snemanjem je virus izpraznil mesto pred njegovimi očmi.
Molekulam bo v četrtek sledil še film Martin Eden (2019) v režiji Pietra Marcella, ki je na beneškem filmskem festivalu osvojil nagrado za najboljšo moško vlogo, ki jo je odnesel igralec Luca Martinelli. Film kot prosta priredba romana Jacka Londona (1909), prestavljena v brezčasni Neapelj, sledi prigodam mornarja Martina Edna. Elena, omikana in prefinjena hčerka bogatih industrijalcev, ne postane le Martinova ljubezenska obsesija, pač pa tudi simbol družbenega položaja, po katerem hrepeni, je zapisal Cerrato.
Teden bo sklenil film režiserja Elia Petrija Vsakemu svoje iz leta 1967, ki je bil restavriran leta 2019. Filmsko dogajanje je postavljeno v preiskavo skrivnostnega zločina na Siciliji. Je priredba romana Leonarda Sciascie, čigar stoletnice rojstva se letos spominjamo, je še zapisal Cerrato in poudaril, da bodo s tem nekaj prostora namenili tudi restavriranje filmske dediščine.