Slovenija 15.9.2021 14:03

Stara Elektrarna z bogatim programom do konca leta

Ljubljana, 15. septembra - V Stari elektrarni so že zakorakali v jesensko sezono. V naslednjih mesecih bodo gostili nekaj festivalov, premier in ponovitev predstav. V sredo, 22. septembra, se bo začela mednarodna konferenca Reshape, v sklopu konference bo predstavljena tudi produkcija kolektiva Beton Ltd. Hoppla, wir leben. Izgubljena gesta lastnega odstopa.

Ljubljana. Stara mestna elektrarna. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Stara mestna elektrarna.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Kot je na današnji novinarski konferenci povedala umetniška vodja Stare elektrarne Mojca Jug, gostijo otvoritveni in zaključni dogodek 10. bienala sodobne slovenske plesne umetnosti Gibanica, ki se pričenja danes, ter nekaj predstav festivala. V začetku oktobra bodo gostili festival Mesto žensk, v novembru bodo prvič sodelovali s festivalom Forum nove glasbe, do konca leta pa bodo gostili še festival improvizacijskega gledališča Goli oder in festival animiranega filma Animateka.

V drugi polovici septembra bo premiero doživela produkcija kolektiva Beton Ltd. Hoppla, wir leben. Izgubljena gesta lastnega odstopa, ki bo predstavljena v okviru konference Reshape. Konec oktobra bo premiera predstave Barbare Novakovič Arhitektura sanj III. v sklopu trilogije Spanje, novembra bodo predstavili projekt Jana Rozmana Digital 1.5 v produkciji zavoda Sploh. Sledili bosta še decembrski premieri - novo predstavo pripravljata Magdalena Reiter in Branko Potočan.

V sklopu postprodukcije bodo v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana odigrane uspešne predstave prejšnjih sezon, nadaljujejo tudi sodelovanje s koreografinjo Snježano Premuš, ki bo predstavila nadaljevanje nagrajenega projekta Poiesis sebstva in novo knjigo, v oktobru pa bo pripravila nov Simpozij Dialog 21 (Kontinuiteta in umetniško delo). V sklopu projekta Igrišče za gledališče 2.0, ki je del Bunkerjevega programskega sklopa kulturno umetnostne vzgoje, bodo gostili Šolo v kulturi, s tem dogodkom se tudi zaključujejo aktivnosti petletnega projekta Igrišče za gledališče 2.0. Decembra sodelujejo z Galerijo Kapelica, ki predstavlja performans Eingeweide avtorjev Marca Donnarumme in Margherite Pevere.

Mednarodno konferenco Reshape je predstavila Tamara Bračič Vidmar, vodja projekta Reshape. Kot je pojasnila, se z njo zaključuje istoimenski mednarodni projekt, ki tematizira možnosti sprememb umetniškega sektorja v Evropi in širše. "Družba se je spremenila, spremenili pa so se tudi sektor, umetniška produkcija in potrebe umetnikov. Skozi premislek 40 umetnikov in 20 partnerjev smo zato poskušali tekom dveh let in pol priti do novih modelov oz. možnosti, kako bi lahko te spremembe potekale v realnosti," je povedala v izjavi za STA.

Konferenco pripravljajo v Zagrebu, kjer bo potekala 20. in 21. septembra, ter v Ljubljani, kjer se bo pričela od 22. septembra. V Ljubljani so program zasnovali v treh sklopih, pri čemer je eden namenjen širši publiki. V slednjem je izpostavila predavanje filozofinje in družbene teoretičarke Alenke Zupančič z naslovom Konec fantazije in fantazija konca, okroglo mizo z naslovom Umetnost nepokorščine in okroglo mizo z naslovom Če se želimo izogniti potvarjanju problema, je nekatere stvari treba povedati - Dekolonizacija, odrast in umetnost.

Produkcija kolektiva Beton Ltd. Hoppla, wir leben. Izgubljena gesta lastnega odstopa je sklepno dejanje nemškega cikla Beton ltd., ki vsebinsko zaokrožuje predstavi Ich kann nicht anders (2016), Grosse Erwartungen / Velika pričakovanja (2018) in glasbeno-uprizoritveni hibridni projekt Mahlzeit (2019). T.i. predstavnina je po formi bližje instalaciji, svojo gledališko napetost pa gradi skozi osebne interpretacije članov kolektiva v odstopu. Tako bodo člani kolektiva na 29-urnem neprekinjenem dogodku - odprtje bo 25. septembra ob 17. uri, zaprtje 26. septembra ob 22. uri - predstavnino varovali, skupaj obedovali in izvajali vodene oglede, je na današnji novinarski konferenci pojasnil Primož Bezjak, član kolektiva in soavtor projekta, ki je nastal v produkciji zavoda Bunker.