Kinotečna jesenska šola tokrat o filmski kulturi v šolski praksi
Ljubljana, 16. oktobra - V Slovenski kinoteki se bo 19. oktobra začel dvodnevni mednarodni simpozij Jesenske filmske šole na temo Filmska kultura v šolski praksi: izhodišča in metode poučevanja filma. Namen simpozija je seznanjenje slovenskih pedagoških delavcev z evropskimi teoretiki in praktiki, ki se ukvarjajo z izvajanjem ali preučevanjem filmsko-vzgojnih procesov.
Kinoteka pri svojem delu opozarja tudi na pomembne segmente, ki umanjkajo na področju poučevanja filma, daje pobude in izvaja določene programe, je na nedavni predstavitvi Jesenske filmske šole 2021 spomnil predavatelj Andrej Šprah. Po njegovih besedah so se v zadnjih petih letih na področju filmske vzgoje in izobraževanja tako v Evropi kot v Sloveniji zgodili pomembni premiki. Leta 2016 je bil sprejet Evropski okvir za filmsko vzgojo, v Sloveniji pa istega leta Strategija razvoja nacionalnega programa filmske vzgoje.
Realizacija tega strateškega dokumenta pa je v Sloveniji botrovala pospešenemu uvajanju filmske vzgoje v šolsko prakso, kar se odraža v vpeljavi gledališko-filmske smeri v program umetniških gimnazij, hkrati pa se lahko dijaki in učenci od leta 2019 v srednji šoli in zadnji triadi osnovne šole odločijo za izbirni predmet Film oziroma Filmska vzgoja. A kot opozarjajo v kinoteki, vsi ti premiki zahtevajo poglobljene premisleke pri načrtovanju, pripravljanju, izvajanju in evalvaciji novih procesov poučevanja in učenja.
Tisti, ki se, tako kot Šprah, intenzivneje ukvarjajo z izobraževanjem profesorjev in profesoric ter učiteljev in učiteljic, pa so na terenu zaznali, da pri njih umanjka teorija in praksa oziroma soočenja pedagoških delavk in delavcev s praksami v drugih poljih in okoljih.
Na Jesensko filmsko šolo 2021 so tako povabili teoretike in praktike iz Evrope, ki se ukvarjajo z izvajanjem ali preučevanjem filmsko-vzgojnih procesov. Tako iz držav, v katerih je filmska vzgoja uveljavljena, kot tudi tistih, kjer so nemara v filmski vzgoji manj razviti kot v Sloveniji, a so pri njih zasledili primere zelo dobrih praks.
Na dvodnevni mednarodni simpozij, ki ga kurira Maja Krajnc, iz Avstrije prihaja Alejandro Bachmann, ki bo predstavil "imaginarni urnik" filmskega šolskega dne, Alexis Gibbs iz Velike Britanije pa se bo teoretsko posvetil vprašanjem konteksta, skupnosti in kritike v filmski pedagogiki, so zapisali v kinoteki.
Nuria Aidelman iz Španije bo obravnavala dejavnike pedagogike filma in učenja z gibljivimi podobami, medtem ko bo Ana Đordić iz Hrvaške predstavila primer dobre prakse skozi projekt "filmski pouk" pod okriljem hrvaške filmske zveze. Perrine Boutin iz Francije bo preučila možnosti analize pedagoških orodij za filmsko vzgojo, Bettina Henzler iz Nemčije se bo posvetila vidikom pristopov in metod filmskega poučevanja, Ida Vohryzkova iz Češke pa bo predstavila projekt Svet v šoli, posvečen učenju in poučevanju s pomočjo dokumentarnega filma. Slovensko stroko bosta zastopala Polona Petek in Šprah.
Šprah je še napovedal, da bo simpozij ponovno nadgrajen s filmsko retrospektivo, ki se skladno z obravnavano tematiko posveča šolskim filmom, ustvarjenim v različnih obdobjih in v različnih okoljih. Ob simpoziju bosta prikazana filma Razredni sovražnik Roka Bička in Razred, ki ga podpisuje francoski režiser Laurent Cantet. Retrospektiva Film v šolski praksi se bo nadaljevala do decembra.
Med drugimi bodo prikazali filme Izgubljeni svinčnik v režiji Fedorja Škubonje, Društvo mrtvih pesnikov Toma Schulmana, Nevarna srca Johna N. Smitha, Če bi Lindsayja Andresona, Sobotni klub režiserja Johna Hughesa in Šolski izlet, ki ga podpisuje Henner Winckler.