V Ljubljani začetek mednarodne konference gledališča zatiranih
Ljubljana, 11. novembra - V prostorih Slovenskega gledališkega inštituta se danes začenja 2. mednarodna konferenca gledališča zatiranih. Namen dvodnevne konference je to gledališko tehniko prepoznati in predstaviti kot potencialno orodje za krepitev moči skupnosti. Sodelujoči bodo iskali načine za implementacijo gledališča zatiranih v Sloveniji in mednarodno.
Konferenca bo potekala pod naslovom Gledališče zatiranih za krepitev moči skupnosti. Svoje izkušnje, metode, uspehe in ovire bodo slovenski in mednarodni avtorice in avtorji predstavljali v treh sklopih, ki predstavljajo tri različna področja delovanja gledališča zatiranih in morebitna prizorišča za krepitev moči skupnosti. To so povezovanje skozi pedagoško delo in izobraževanje, širitev mednarodnih povezav izvajalcev in prepoznavnosti te gledališke metode preko mednarodnih in domačih festivalov gledališča zatiranih ter oblikovanje skupnosti znotraj oseb v občinstvu in aktivacija publike s pomočjo gledališča zatiranih kot uprizoritvenega pristopa.
Na dogodku bo izkušnje z delom na dekolonizaciji telesa skozi gledališče delila Ana Salazar Torrez (Teatro Trono, Bolivija). Temo kako sploh graditi skupnost - tako v gledališču kot zunaj njega - v neoliberalni družbi 21. stoletja bo odprla novinarka in aktivistka Tjaša Kosar, delavnice o organizaciji skupnosti in povezovanju teles bosta vodila Joschka Köck in Linda Raule (TdU Wien, Avstrija), Ronald Matthyssen z Nizozemske, mednarodno priznan mentor gledališča zatiranih in eden od prvih mentorjev slovenskih ustvarjalcev, pa bo spregovoril o ustvarjanju skupnosti v atomizirani družbi.
Na diskusijah bodo prevpraševali kolektivnost današnjega časa in sistemska zatiranja ter se dotaknili gradnje oz. utrjevanja odnosov, pripravili pa so tudi delavnice, ki bodo spremljale konferenco, piše v sporočilu za javnost.
Med drugim bo mladinska gledališka skupina Teatro Trono skupaj s strokovno sodelavko Ano Salazar izvedla delavnico na temo dekolonizacije telesa, torej načina, kako se z gledališkimi tehnikami odmakniti od samega intelekta in glave ter kako tovrstne metode uporabiti v šoli. Preizkusili bodo praktične primere zanimivih aktivnosti, uporabnih tudi v razredu, ki so jih originalno razvili v tej bolivijski organizaciji. Bolivijska Fundacija COMPA je projekt, ki se je razvil zaradi posebnih potreb staroselskega prebivalstva Bolivije. Spodbuja procese opolnomočenja s prevpraševanjem odnosa med kolonizacijo in zatiranjem posameznikov.
Mednarodno konferenca gledališča zatiranih pripravljajo kulturno-umetniško društvo Transformator v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom, Javnim skladom RS za kulturne dejavnosti in Mestno občino Ljubljana.
Gledališče zatiranih je metoda, ki se uporablja v gledališko-aktivistične, pedagoške in izobraževalne namene, kot orodje za doseganje socialne pravičnosti, lahko pa ima tudi terapevtske učinke. Začetke, ki segajo v 60. leta minulega stoletja v Brazilijo, se pripisuje režiserju, politiku in piscu Augustu Boalu, čeprav so se različne tehnike te metode kasneje razširile v skoraj sto različnih držav po vsem svetu, piše na spletni strani kulturno-umetniškega društva Transformator.