Decembrski sejem ilustracije tokrat na Vodnikovi domačiji in na spletu
Ljubljana, 1. decembra - Decembrski sejem ilustracije na Vodnikovi domačiji v Šiški bo po lanski spletni letos potekal v hibridni obliki. Dopoldne so ga odprli na spletu, popoldne pa ga bodo ob omejenem številu obiskovalcev še v galeriji domačije. Po besedah vodje sejma Maše Žmitek se je spletni del izkazal za uspešnega, saj so ilustracije dosegle več obiska in naročil.
Na sejmu 29 avtorjev in avtoric
Prodajni sejem ilustracije bo v tem mesecu potekal sedmič po vrsti, tokrat v začasni spletni trgovini in začasni sejemski knjigarni, ki so jo vzpostavili v galeriji Vodnikove domačije, kjer imajo tudi sicer knjigarno, a so jo za ta namen predrugačili. Na posebni spletni domeni sejemilustracije.si so ga že odprli, ob 17. uri pa ga bodo še v živo v galeriji za omejeno število obiskovalcev.
Na javni poziv za sodelovanje se je prijavilo 91 ustvarjalcev in ustvarjalk, programski odbor pa je izbral 29 avtorjev in avtoric. S svojimi deli bodo zastopani Marta Bartolj, Andrea Bojkovska, Zvonko Čoh, Trina Čuček Meršol, Tina Dobrajc, Marjanca Jemec Božič, Nuša Jurjevič, Zala Kalan, Maja Kastelic, Samira Kentrić, Ema Kobal, Anka Kočevar, Polona Lovšin, Ana Maraž, Eva Mlinar, Andreja Peklar, Maja Poljanc, Tereza Prepadnik, Bojana Ristevski Mlaker, Blaž Rosa, Luka Seme, Alenka Sottler, Hana Stupica, Marlenka Stupica, Igor Šinkovec, Peter Škerl, Tina Volarič, Meta Wraber in Ana Zavadlav.
Kot je za STA povedala Maša Žmitek, sodelujoče avtorje ponavadi izbirajo znotraj programskega odbora domačije, in sicer takšne, ki se predstavljajo z novimi deli, te pa nato razdelijo v podpodročja, saj se trudijo, da bi pokrili čim več zvrsti v polju ilustracije. Pri tem jim je zelo pomembno, da se dela iz leto v leto ne ponavljajo pretirano.
Medgeneracijski sejem z različnimi polji ilustracije
"Velik poudarek dajemo temu, da gre za medgeneracijski sejem, od uveljavljenih ilustratorjev, najstarejših, kot sta Marjanca Jemec Božič in Marlenka Stupica, do mlajših uveljavljenih avtorjev. Velik poudarek dajemo tudi temu, da je vsaj tretjina avtorjev, ki je mladih in ki se še uveljavljajo, ker jim želimo s tem odpirati galerijski prostor. In smo veseli, da pride med avtorji samimi do različnih povezovanj."
Tudi letos je na sejem vstopila tretjina novih ustvarjalk in ustvarjalcev. Ustvarjalna polja so sicer različna, segajo od znanstvene ilustracijo, denimo s področja botanike ali paleontologije, grafike, revialne in časopisne ilustracije do knjižne ilustracije. V sejemski knjigarni so ob njihovih delih na voljo tudi knjižne izdaje, iz katerih so ilustracije. V sami galeriji pa bodo na voljo tudi druge knjige avtorjev, ki sodelujejo na sejmu, ter nekaj tujih in prevodnih izdaj, je pojasnila vodja sejma.
Sejem bodo pospremili nekateri dogodki. V sklopu otroškega nedeljskega programa Nedelce bodo pripovedovali zgodbe ob ilustracijah, ki si jih je mogoče ogledati v živo na sejmu. Dogodki bodo po napovedih Maše Šmitek objavljeni na Facebook strani Vodnikove domačije. Načrtujejo tudi druženja oziroma pogovore z ilustratorji, ki jih bodo verjetno izvedli v spletni različici. Pripravljajo pa še mini vodstva avtorjev. Nekateri so se po besedah vodje sejma javili, da bi obiskovalcem predstavili izbrane ilustracije.
Iz smele začetne ideje do lanskih 16.000 obiskovalcev
Do lani je sejem obiskalo okrog 4000 ljudi, lanski, ki so ga zaradi koronskih razmer prvič izpeljali v spletni različici, po se je po besedah Maše Šmitek izkazal za zelo uspešnega, saj so ilustracije dosegle širše območje, ne samo v Sloveniji, ampak tudi drugod. Zabeležili so skoraj 16.000 obiskovalcev, po pogovorih z avtorji pa so zabeležili še, da jim ljudje sledijo na socialnih omrežjih in da so njihova dela, potem ko so zasledili, da se prodajajo, kupovali v sklopu sejma.
"Tudi porast naročil je bil, videli smo tudi, da je vedno večje zanimanje tudi za originale, kar nas zelo veseli, ker k temu spodbujamo tudi avtorje, da se predstavljajo tudi z originali, ne samo s printi in omejenimi serijami. Tako da se je izkazalo, da je doseg, kamor lahko seže sejem tudi s spletno različico, širši in smo se zato letos kljub številnim izzivom odločili za hibridno različico," je povedala vodja sejma.
Največ naročil za ilustracije so lani dobili iz Avstrije, Nemčije, Italije, nekaj tudi iz ZDA. Naročila so bila različna, zato bi po besedah Maše Šmitek težko rekli, da je največ zanimanja, denimo, za knjižno ilustracijo.
Na vprašanje, ali bo morda začasna spletna trgovina kdaj postala stalna, je povedala, da že vseskozi razmišljajo v tej smeri. Načrtujejo tudi ustanovitev centra ilustracije, ki bi povezal prostore, organizacije in ustvarjalce, vseeno pa si želijo, da bi decembrski sejem ostal dogodek, ki v prazničnem mesecu enkrat letno ponuja razširjeni nabor del.