Slovenija 26.1.2022 9:20

V Škofji Loki na ogled razstava fotografske serije Trn avtorja DK

Škofja Loka, 26. januarja - Loški muzej drevi ob 18. uri odpira razstavo DK: Trn, ki bo v Galeriji Ivana Groharja v Škofji Loki na ogled od četrtka. Uveljavljeni slovenski umetniški fotograf DK, ki je dolgoletni član ljubljanskega multimedijskega kolektiva Strip Core, se bo v Škofji Loki predstavil z izborom iz serije barvnih fotografij z naslovom Trn.

Škofja Loka. Škofja Loka, pogled na Loški grad. Foto: Aljoša Rehar/STA Arhiv STA

Škofja Loka.
Škofja Loka, pogled na Loški grad.
Foto: Aljoša Rehar/STA
Arhiv STA

Kot so sporočili iz kolektiva Strip Core/Forum Ljubljana, se DK s tokratno razstavo vrača k ponovni predstavitvi starejših del, ki pa v kontekstu današnjih razmer še vedno premorejo aktualno ost. V središču specifičnega prostorskega ambienta, ki v razstavišču simulira razdejano prizorišče nočnega življenja, bo namreč avtorjeva starejša fotografska serija z naslovom Trn.

Gre za dokumentarno serijo, ki jo sestavlja več deset posnetkov, nastalih v štirih nočeh v ljubljanskih klubih in beznicah. Brez dvoma sugestiven in pomenljiv projekt, ki mu ne manjka robate neposrednosti, spregovori o vsakovrstnih omamljenostih in pozabi kot varovalu, s pomočjo katerega se posameznik odklopi od zunanjega sveta, pojasnjujejo v kolektivu Strip Core.

Ob tem dodajajo, da Trn razkriva koreografijo industrializiranega življenja, sodobne apatije in praznine. Prinaša posnetke ranljivih človeških teles, zadušenih z drogami in alkoholom. Omamljenci učinkujejo kot trupla, ki jih neprestano naplavlja družbeni red.

Razstava, katere kustosa sta Katerina Mirović in Boštjan Soklič, bo odprta do 20. marca. Serija Trn, ki je v produkciji Strip Core/Forum Ljubljana in v sodelovanju z Mestno galerijo Ljubljana nastala že leta 2002, bo tokrat prvič postavljena na ogled v Škofji Loki.

Avtorjevo izvirno konceptualno zasnovo poleg fotografij sestavlja niz prostorskih artefaktov, kot so namizni nogomet, ohranjene smeti, cigaretni ogorki in zavržene pločevinke. Ti so iz prehodnih let med 20. in 21. stoletjem na pričujočo razstavo preneseni iz kultnih prostorov na območju AKC Metelkove mesta v Ljubljani, v galerijskem listu pojasnjuje Soklič.

"Figuralni cikel Trn sestavlja 20 fotografij v velikem formatu, ki nam odstirajo avtorjev luciden pogled na dogodke in protagoniste izrazito specifične underground scene na Metelkovi. Tako v prvem kot drugem galerijskem prostoru so fotografije obnemoglih in omamljenih potrošnikov nočnega življenja iz klubov Metelkove mesta vpete v široke okvirje, ki simbolično ponazarjajo vrata v svet drugačnih zaznav," je o razstavi zapisal Soklič.

Projekt Trn je bil zaradi umetniške teže, pomenljivosti in aktualne tematike takoj po svojem nastanku uvrščen na glavno razstavo festivala Noorderlicht v mestu Groningen na Nizozemskem leta 2002. Uspešno je bil tudi predstavljen na odprtju mednarodnega festivala Refract v Beogradu leta 2006, v Fotogalerie Wien na Dunaju leta 2013 in v več slovenskih krajih.

DK (1970) se v svoji umetniški praksi večinoma poslužuje fotografskega medija in skozi vizualne metafore predstavlja intimne in družbeno angažirane odzive na aktualno družbeno stvarnost. Svoja dela predstavlja v različnih kontekstih in razstaviščih v domačem in mednarodnem prostoru. Z zadnjima dvema razstavama v Galeriji Jakopič in Mali galeriji Cankarjevega doma je prešel k abstraktni fotografiji, s katero izziva gledalčevo percepcijo. Za svoje delo je prejel tudi delovno štipendijo ministrstva za kulturo in štipendijo Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov.