Slovenija 2.7.2022 10:00

V galeriji Vžigalica šesterica mladih italijanskih figurativnih slikarjev

Ljubljana, 2. julija - V galeriji Vžigalica je na ogled razstava Giardino all'italiana: nove težnje v italijanskem slikarstvu. Združuje slike šestih umetnikov mlajše generacije, ki se posvečajo figurativnemu slikarstvu. Slednje je v zadnjih letih doživelo izjemen razcvet po vsej Italiji, tako v večjih mestih kot tudi manjših krajih.

Razstavo so v galeriji Vžigalica pripravili v sodelovanju z italijanskim kuratorjem Antoniom Grullijem. Kot je povedal na vodstvu po razstavi, je pred tokratnim v Italiji figurativno slikarstvo zadnji veliki razmah doživelo v poznih 70. in v 80. letih minulega stoletja z umetniškim gibanjem Transavantgarde. V 90. letih minulega stoletja in v prvem desetletju novega tisočletja pa se je zdelo, da slikarstvo doživlja veliko krizo. Večina umetnikov ga je v tistem času skoraj popolnoma odklanjala, še posebej figurativno, v ospredju so bili fotografija, instalacija, video in performans.

Spremembe so sprožili posamezniki po vsej Italiji, ki so se posvečali slikarstvu. Skupine umetnikov so se po njegovih besedah zbirale v večjih, srednje velikih in manjših mestih, si izmenjevale informacije, vplivale druga na drugo in se začele oblikovati v močne skupnosti. Trenutno je ta novi val figurativnih slikarjev in slikark sredi popolnega razcveta, je poudaril Grulli.

Za ljubljansko razstavo je izbral slikarje in slikarke, rojene v 80. oziroma 90. letih minulega stoletja, nekateri med njimi so ravno zaključili študij. Kot je pojasnil, v svojih delih vsi črpajo iz slikarstva minulega stoletja - nadrealizma in magičnega realizma, veliko je sodobne metaforike, ozirajo pa se tudi nazaj k starim mojstrom, v srednji vek in renesanso.

Naslov naslov Giardino all'italiana je izbral, ker je želel z njim opozoriti na plodovitost tega novega vala umetnikov in na povezave s tradicijo italijanske umetnosti. S popolnoma klasično galerijsko postavitvijo pa je želel doseči, da postavitev sama ne bi preglasila slik, kar v zadnjih letih z raznimi sicer zelo domiselnimi rešitvami ni tako redek primer.

Paola Angelini je med umetniki na razstavi najstarejša. Študirala je na akademiji v Firencah, nato se je preselila v Benetke. Podobe na njenih slikah so porojene iz domišljije. Lani se je preselila v manjše mestece San Benedetto del Tronto, kjer deluje še nekaj slikarjev. Med njimi je tudi Alessandro Fogo, ki sicer prihaja iz Benečije (Veneto), študiral pa je v Benetkah. Človeška figura je na njegovih delih pogosto prisotna v obliki skulpture. Spremenjena v predmet tako postane tihožitje.

Eden najmlajših umetnikov na razstavi je Diego Gualandris, ki trenutno deluje v Rimu. V njegovih delih je opaziti močne povezave s podobami iz sodobnosti, fantazijskega sveta video iger, vendar te podobe sublimira s pomočjo tehnike, ki jo obvlada. Najmlajši med umetniki na razstavi pa je Roberto de Pinto. Kot je pojasnil, v svojih delih uporablja tehniko enkavstike, znano že iz antike, pri kateri se uporablja vroč vosek in pigmente. Prihaja iz Apulije in tudi njegovi portretiranci imajo mediteranske poteze - temnejšo polt in lase. Kot je poudaril, ima ta geografski moment pomembno vlogo.

Iva Lulashi podobe jemlje iz starih filmov, v primeru razstavljenih slik, iz pornografskih, in jih v svojem specifičnem stilu prelije na sliko. Izjemno pomembno vlogo na njih delih ima narava, ki pripomore k temu, da prizori postanejo manj neposredni ter bolj skrivnostni in dvoumni. Umetnica se je rodila v Tirani in odraščala v Italiji. Študirala je v Benetkah. V mestu v laguni pa živi Maddalena Tesser. Na svojih slikah upodablja mlada dekleta in ženske, ki so velikokrat kar njene tesne prijateljice, nekatere pa so vzete iz revij in od drugod. V njenih delih je mogoče med drugim opaziti reference na srednji vek, denimo Pisanella, je povedal kurator razstave.