Slovenija 15.7.2022 7:00

V Cankarjevem domu nocoj obsežno vokalno-instrumentalno delo Faustovo pogubljenje

Ljubljana, 15. julija - v Cankarjevem domu bo drevi v okviru 70. Ljubljana festivala na programu obsežno vokalno-instrumentalno delo Faustovo pogubljenje francoskega skladatelja Hectorja Berlioza. Delo bo izvedlo več združenih zborov in orkester Slovenske filharmonije pod taktirko švicarskega dirigenta Charlesa Dutoita, ki tokrat že četrtič gostuje na Ljubljana festivalu.

Švica, Ženeva. Koncert, note, skladba, notni zapis. Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

Švica, Ženeva.
Koncert, note, skladba, notni zapis.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Poleg orkestra Slovenske filharmonije bodo nastopili še zbor Slovenske filharmonije, komorna zbora Ave in Megaron ter mladinski zbor Glasbene matice Ljubljana. V nosilnih vlogah nastopajo ameriški tenorist Charles Workman, francoska mezzosopranistka Sophie Kock, kanadski basbaritonist John Relyea in britanski basbaritonist Ashley Riches.

Za zbor Slovenske filharmonije bo tokrat prvič, da bo izvedel Faustovo pogubljenje. Delo je bilo v Ljubljani sicer izvedeno leta 1930 v Unionski dvorani.

Berliozovo Faustovo pogubljenje je nastalo na podlagi Fausta Johanna Wolfganga von Goetheja. Goethejeva zgodba o Faustu in Berliozova uglasbitev pripovedujeta, kako Mefisto, služabnik princa teme, sklene pakt s Faustom v zameno za njegovo dušo.

Berlioz (1803 - 1869)je odkril Goethejevega Fausta v prevodu Gerarda de Nervala iz leta 1828. V svojih spominih je zapisal, da je bil "eden od najimenitnejših dogodkov v njegovem življenju globok vtis, ki ga je Goethejev Faust naredil nanj. "Vdal sem se skušnjavi, da bi jih uglasbil. Svojo partituro sem sestavil z lahkoto, ki sem jo v drugih delih izkusil zelo redko," je zapisal.

Po slabem sprejemu je Berlioz skladbo spremenil v glasbeno-dramsko delo, ki prestopa meje med simfonično in operno glasbo. Prvotnih osem prizorov je strukturiral v štiri dele, od katerih se vsak del začne z upanjem in konča z razočaranjem. Kljub začetnemu neuspehu je postalo Faustovo pogubljenje eno najbolj priljubljenih Berliozovih del konec 19. stoletja, so o delu zapisali pri Ljubljana festivalu.