Svet 2.9.2022 6:00

V Berlinu razstava Donatello: Izumitelj renesanse

Berlin, 2. septembra - V berlinski Slikarski galeriji je od danes na ogled razstava Donatello: Izumitelj renesanse. V središče postavlja italijanskega renesančnega kiparja Donatella. Njegova dela so na razstavi v dialogu s slikami njegovih sodobnikov. Postavitev združuje okoli 90 del.

Po besedah direktorice Slikarske galerije Dagmar Hirschfelder dela "odražajo novo razumevanje sveta", ki se navezuje na znanstvena odkritja in nov pogled na posameznika.

Kustos Neville Rowley je po pisanju nemške tiskovne agencije dpa Donatellove kipe in reliefe, ki so na svojih originalnih lokacijah večinoma postavljeni precej višje, na razstavi namestil na višino oči obiskovalcev. Tako so dobro vidne subtilne obrazne poteze Marij in svetnikov ter igra svetlobe in sence.

Kot je pojasnil, na Donatella ne smemo gledat kot na edinega "izumitelja" renesančne umetnosti, bil pa je eden izmed njih. Razstava prikazuje tudi njegov slogovni razvoj ter veselje do eksperimentiranja z materiali. Donatello ni delal le z marmorjem, bronom in lesom, temveč je uporabljal tudi steklo, vosek in terakoto.

Donatello (okoli 1386-1466) je bil vsestranski inovator, ki je bil vedno odprt za tehnične in umetniške inovacije in je neutrudno eksperimentiral tako z materiali kot v estetskim izrazu, piše na spletni strani Berlinskih državnim muzejev, pod okriljem katerih deluje Slikarska galerija.

Kot še piše, se Državni muzeji v Berlinu poleg Narodnega muzeja Bargello v Firencah ter Muzeja Victoria & Albert v Londonu ponašajo z eno največjih in najbolj raznolikih zbirk Donatellovih del na svetu. Za razstavo, ki je že bila na ogled v Firencah, sledila pa bo še londonska postavitev, so se povezali še s Fondazione Palazzo Strozzi.

Donatellova dela so na razstavi v dialogu s slikami umetnikovih sodobnikov, kot so Masaccio, Fra Filippo Lippi in Andrea Mantegna.

Donatello, s polnim imenom Donato di Nicolo di Betto Bardi, se je sprva učil v delavnici Lorenza Ghibertija. Pozneje je skupaj z arhitektom Filippom Brunelleschijem odpotoval v Rim, kjer je študiral antične spomenike.

Njegov odmik od gotske stilizacije predstavlja začetek renesanse. Poleg tega je v delu Sv. Jurij z zmajem v florentinski cerkvi Orsanmichele že uporabil perspektivo, čeprav se je pogosto mislilo, da je perspektiva iznajdba slikarjev. Med njegovimi najbolj znanimi deli je še bronasti kip beneškega vojskovodje Gattamelate na konju, ki je prva velika bronasta skulptura jezdeca po antičnem kipu Marka Avrelija v Rimu.

Razstava bo v Berlinu na ogled do 8. januarja prihodnje leto. Sledila bo še postavitev v muzeju Victoria & Albert v Londonu.