Festival v Bayreuthu bo v naslednjih letih pripeljal Semjona Bičkova in Danieleja Gattija
Bayreuth, 4. septembra - Festival Richarda Wagnerja v Bayreuthu je sklenil letošnjo sezono, ki je bila vse prej kot mirna. Že začetek so zasenčile obtožbe o seksizmu, kljub temu pa so jo ocenili kot izjemno uspešno v času, ko nekatera gledališča in opere še vedno čakajo na vrnitev občinstva. V naslednjih letih bodo pripeljali dirigenta Semjona Bičkova in Danieleja Gattija.
"Predvsem je bila to zelo naporna sezona. Imeli smo več kot 100 primerov korone in čudež je, da smo res lahko igrali vsak dan. To je bila uganka," je za nemško tiskovno agencijo dpa povedala direktorica festivala Katharina Wagner.
Po njenih besedah se ni nihče oglasil, odkar so postale znane obtožbe o seksizmu, in ne vedo, proti komu so bile podane. Napovedala pa je, da bo festival v vse pogodbe o zaposlitvi vključil kodeks obnašanja.
Festival je od odprtja 25. julija zabeležil 50.000 gledalcev in je bil po besedah Wagnerjeve domala razprodan, kar se ji ne zdi samoumevno v pokoronskih časih, ko številna gledališča in opere še vedno čakajo, da se občinstvo vrne.
Vendar občinstvo v Bayreuthu po pisanju dpa ni bilo povsem navdušeno. Po štirih operah Nibelungovega prstana, ki jih je letos na oder postavil mladi Avstrijec Valentin Schwarz, so Festivalno hišo vsaj v tednu premiere pretresali protesti, kar pa za Bayreuth ni nič nenavadnega.
Na splošno pa je po oceni Wagnerjeve "ton postal bolj grob". "Razprave v družbi zdaj včasih potekajo povsem drugače in veliko manj objektivno, kot so bile pred nekaj leti," je povedala za dpa.
V prihodnjih letih bodo na Zeleni grič pripeljali priznana dirigenta Semjona Bičkova in Danieleja Gattija. Bičkov bo leta 2024 vodil novo produkcijo Tristana in Izolde, Gatti pa leta 2025 Mojstre pevce nürnberške. Za prihodnje leto pa načrtujejo 3D Parsifala z razširjeno resničnostjo v režiji Jayja Scheiba in z dirigentom Pablom Heras-Casado.
Kako se bo festival nadaljeval po letu 2025, ko poteče pogodba skladateljevi pravnukinji, po pisanju dpa ni jasno, jasno pa je, da bi z njenim odhodom lahko bilo konec skladateljeve rodbine na čelu festivala. Trenutno noben drug član ne izraža zanimanja.