Svet 3.10.2022 6:00

V New Yorku prihodnje leto retrospektiva Karla Lagerfelda

Pariz, 3. oktobra - V Kostumografskem inštitutu newyorškega Metropolitanskega muzeja bodo maja prihodnje leto odprli veliko retrospektivo leta 2019 preminulega modnega oblikovalca Karla Lagerfelda. Novico je v petek sporočila glavna urednica ameriške izdaje revije Vogue Anna Wintour.

Kitajska, Peking. Pokojni kreativni direktor modne hiše Chanel Karl Lagerfeld (1933-2019). Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

Kitajska, Peking.
Pokojni kreativni direktor modne hiše Chanel Karl Lagerfeld (1933-2019).
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Anna Wintour je bila po pisanju francoske tiskovne agencije AFP med modnimi poznavalci, ki so se med pariškim tednom mode zbrali v Lagerfeldovem nekdanjem fotografskem studiu v Parizu, da bi napovedali razstavo. Ta bo pod naslovom Karl Lagerfeld: Linija lepote na ogled od 5. maja do 16. julija.

Prva večja retrospektiva v Nemčiji rojenega oblikovalca bo predstavila njegovo kariero od 50. let minulega stoletja do njegove zadnje kolekcije iz leta 2019. Lagerfeldu bo 1. maja posvečena tudi najbolj bleščeča newyorška zabava Met Gala.

Po besedah Anne Wintour je bila Lagerfeldova genialnost v tem, da je "nenehno spreminjal svoje cilje in vsrkaval nove informacije, ne da bi se pri tem izgubil". Dodala je: "Njegova kariera je bila polna paradoksov. Karl je bil kralj trgovine, a tudi veliki intelektualec mode, eden najbolj kulturnih ljudi, kar sem jih kdajkoli srečala."

Leta 1933 rojeni Lagerfeld se je v zgodovino mode zapisal s tem, da je klasičnim oblikam vdihnil novo življenje in da je modo zapeljal v nove smeri. Že na začetku kariere je delal za prestižne modne hiše, kot so Balmain, Patou, Fendi, Chloe in Chanel. Leta 1983 je postal kreativni direktor in glavni oblikovalec modne hiše Chanel.

Ker je že v zgodnjih 60. letih minulega stoletja spoznal, da prihodnost mode ni le v visoki modi, je vpeljal nove linije konfekcijskih oblačil. Od 90. let minulega stoletja dalje je razen za prestižne modne znamke oblačila oblikoval tudi za konfekcijsko proizvodnjo. Leta 1987 se je začel ukvarjati s fotografijo. Od tedaj je sam snoval reklamne kampanje za vse znamke, za katere je delal.