Rembrandtov avtoportret ob 200-letnici muzeja Mauritshuis ponovno na Nizozemskem
Haag, 5. oktobra - V muzeju Mauritshuis je na ogled razstava Mojstri z Manhattna, na kateri je na ogled tudi znameniti avtoportret nizozemskega slikarja Rembrandta van Rijna iz leta 1658. Avtoportret je ena od desetih slik, ki so bile za razstavo ob 200-letnici nizozemskega muzeja prvič po več kot sto letih pripeljane iz muzeja v New Yorku.
Slike so bile iz Evrope odpeljane leta 1919 ali pred tem, je za špansko tiskovno agencijo EFE povedal kustos v muzeju Mauritshuis Quentin Buvelot.
Rembrandtov avtoportret je po mnenju stroke slika izjemne kakovosti in eno najbolj impresivnih del nizozemskega baročnega mojstra.
"Na njem se je Rembrandt upodobil skoraj kot kralj. Slika pritegne posebno pozornost. Zelo mi je všeč. Če pomislimo na avtoportrete, je ta resnično izjemno znan. V Evropi je bil nazadnje razstavljena v 19. stoletju, leta 1899, na razstavi v Londonu v Kraljevi akademiji," je povedal Buvelot.
Avtoportret, ki ga je nizozemski umetnik naslikal pri 52 letih, tik zatem, ko je razglasil bankrot, je bil z Nizozemske odpeljan pred več kot dvema stoletjema.
Rembrandt se je naslikal v tuniki iz svetleče zlate tkanine, oblačilom je dodal orientalske detajle. V rokah nima slikarske palete, ampak ima v eni roki palico.
Sliko je nizozemskemu muzeju posodil muzej na Manhattnu, ki hrani zbirko ameriškega industrialca Henryja Clayja Fricka (1849-1919).
Frick je sicer v oporoki zapisal, da dela iz njegove zbirke ne smejo biti razstavljana v drugih muzejih, vendar so tokrat naredili izjemo in dovolili, da so v času med prenove muzejske stavbe na Manhattnu lahko prepeljana v Evropo.
"Henry Clay Frick je bil znan podjetnik. Imel je sredstva za nakup pomembnih slik starih mojstrov, ki jih je kupil okoli leta 1900. Ob smrti jih je zapustil javnosti. Stavba je sicer muzej postala šele leta 1935, a od tedaj te slike niso zapustile stavbe," je še povedal Buvelot.
V času prenove stavbe so sicer večino zbirke Frick začasno preselili v stavbo Frick Madison, ki se nahaja na drugi strani ulice.
Kot je še povedal Buvelot, so iz Frickove zbirke lahko izbrali nekaj nizozemskih slik. In to so slike, ki so splošno znane in občudovane, vendar jih vidijo le ljudje, ki so obiskali New York," je dodal.
Devet izmed izbranih del ni bilo razstavljenih v Evropi, odkar so bila pred več kot stoletjem odpeljana v ZDA, med njimi Častnik in smejoče se dekle (1657) Johannesa Vermeerja in Portret moškega (1660) Frana Halsa.
Razstava Mojstri z Manhattna bo na ogled do 15. januarja.