V Črni gori samostojna razstava Jasmine Cibic
Podgorica, 6. oktobra - V podgoriški Galeriji Centar, ki je del podgoriškega Centra sodobne umetnosti Črne gore, bodo nocoj odprli razstavo z naslovom V ritmični afiniteti, ki je zamišljena kot mesto srečanja med deli umetniške zbirke neuvrščenih držav ter umetniškega procesa slovenske umetnice Jasmine Cibic.
Na razstavi, ki je nastala v dialogu z Laboratorijem za umetnost neuvrščenih, bodo na ogled dela iz Mjanmara, Indije, Indonezije, Egipta in Bolivije, ki so jih nekdanji Jugoslaviji podarile posamezne vlade, ustanove in veleposlaništva držav članic gibanja neuvrščenih. Kustosinja razstave je Natalija Vujošević.
Razstava predstavlja izbor del Jasmine Cibic, ki se odzivajo na nekatere najbolj vznemirljive študije primerov darilne ekonomije kulturnih vzdevkov političnih sil v zgodovinskem kontekstu družbenih in političnih kriz 20. stoletja.
Jasmina Cibic je ustvarila novo scenografijo za galerijski prostor, kjer bo postavljen izbor umetniških del in umetniških predmetov. Dela naj bi prepletla drobce zgodovinskih prelomov in potencialov za ponovno negovanje konceptov solidarnosti.
Razstavo bo odprl posebni performans V ritmični afiniteti, skladba za tri ženske glasove, ki jo bo v posebej oblikovanem razstavnem okolju izvajala umetnica. Besedila so vzeta iz klavzule o najbolj priljubljenih državah; načelo, ki je temelj večstranskega trgovinskega sistema, zasnovanega po drugi svetovni vojni. Skladba je bila razvita v sodelovanju z umetnico in glasbenico Barbaro Kinga Majewsko. Delo je bilo prvotno naročeno ob letošnji samostojni razstavi Jasmine Cibic v Muzeju sodobne umetnosti v Salzburgu, ki jo je kurirala Marijana Schneider.
Jasmina Cibic, rojena v Ljubljana leta 1979, je svetovno znana slovenska umetnica, ki se ukvarja s performansom, instalacijami in filmom. Živi in dela v Londonu. Pogosto raziskuje sestavo nacionalnih kultur, njihove temeljne ideologije, politične cilje in uporabe, pa tudi mehko moč umetnosti, predvsem arhitekture.