Madridski muzej o umetniškem in osebnem odnosu med Picassom in Coco Chanel
Madrid, 12. oktobra - Madridski Muzej Thyssen-Bornemisza je na ogled postavil razstavo, ki prikazuje osebni in umetniški odnos med slikarjem Pablom Picassom in modno oblikovalko Coco Chanel. Za oba umetnika velja, da sta bila vodilna na svojem področju, to, kar je Coco Chanel pomenila za modo, je za slikarstvo pomenil Picasso.
Oba sta bila zelo sodobna in neumorna pri ustvarjanju. Razlikoval pa se je njun ustvarjalni proces; medtem ko je Picasso uporabljal skice in študijske risbe, je Coco Chanel ustvarjala svoja oblačila neposredno na lutki, kar bi v slikarstvu pomenilo, kot da bi delala neposredno na platnu.
Coco Chanel je sicer postala sinonim za eleganco, kreativnost, zapeljivost in ženstvenost. Francoska modna oblikovalka (1883-1971) je že v času svojega življenja imela kultni status. Gabrielle Chanel, kar je njeno pravo ime, je v 20. let minulega stoletja ženske osvobodila steznika in korzetov. Njeni ustvarjalni izhodišči sta bili udobje in naravna svoboda gibanja. Njena moda je bila revolucionarna, vodila je v povsem nov način oblačenja in življenja.
A nenavadno in neznano je, da je pri tem očitno imel prste vmes tudi slavni španski umetnik Pablo Picasso. Kot je videti na obsežni razstavi, ki bo na ogled do 15. januarja prihodnje leto, je svetovno znana modna oblikovalka navdih za svoje oglate linije in umirjene teksture našla predvsem v Picassovih kubističnih delih. Tudi originalna steklenička (1921) njenega svetovno znanega parfuma Chanel N° 5 je zelo podobna Picassovi Steklenici na mizi iz leta 1912.
Na drugi strani pa ni neposrednih dokazov, da bi Picasso dobil umetniške navdihe od same Coco Chanel, vendar Picassov Harlekin z ogledalom iz leta 1923 vseeno kaže jasne vzporednice z dnevno obleko Coco Chanel iz leta 1922.
Njuno medsebojno umetniško občudovanje zagotovo ni bilo naključje. "Picasso in Chanel sta se spoznala v Parizu leta 1917 prek pesnika in dramatika Jeana Cocteauja. Modna oblikovalka je pogosto obiskovala zakonca Picasso in z njima sklenila tesno prijateljstvo," je za avstrijsko tiskovno agencijo APA povedala kustosinja razstave Paula Luengo.
Picassova prva soproga, ruska balerina Olga Hohlova je bila ena od najzvestejših stalnih strank Coco Chanel. Tudi Picasso je na svojih slikah upodobil številne Chanelove kreacije, kot kažejo portreti njegove soproge Olge.
Izjemna umetnika sta tudi delala skupaj. Njun skupni prijatelj Cocteau, je bil tisti, ki je Picassa in Chanel leta 1922 prepričal, da sta sodelovala pri njegovi sodobni gledališki različici Sofoklejeve Antigone. Picasso je oblikoval scenografijo in maske, Chanel pa kostume za igralce.