V SNG Maribor drama, ki skozi plesno tekmovanje naslika podivjani kapitalizem
Maribor, 18. novembra - Drama Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor bo danes premierno uprizorila dramo Simone Hamer Samo ne se ustavit!, ki je v režiji in odrski priredbi Primoža Ekarta nastala po motivih ameriškega romana in filma Tudi konje streljajo, mar ne?. Uprizoritev skozi plesno tekmovanje naslika rojevanje podivjanega kapitalizma.
Drama Samo ne se ustavit! dramaturginje in dramatičarke Simone Hamer tematsko izhaja iz motivov romana Tudi konje streljajo, mar ne? ameriškega pisca Horaca McCoya (1897-1955). To so ekonomska kriza, vsakodnevni boj za preživetje, brezupna brezposelnost, neusmiljeni svet zabavne industrije in podobno.
"V ospredju sta iskanje smisla bivanja in absurdnost eksistence v svetu, ki ga soustvarjamo kot skupnost in kot posamezniki. McCoy v izjemno pronicljivem in provokativnem romanu, izdanem leta 1953, na plesnem maratonu združi intrigantno plejado likov iz družbene margine, svetovno slavo pa doživi z istoimensko filmsko različico v režiji Sydneya Pollacka (1969)," so zapisali v SNG Maribor.
Simona Hamer je za gledališki list zapisala, da sta "intenzivnost ponižujočega tekmovanja, zasnovanega tako, da se frustracije, strah, bolečine in lažno upanje neustavljivo množijo, ter možnost izstopa in vrnitve v še bolj krut in neizprosen svet mlinska kamna, ki na koncu zmeljeta celo tako optimističnega človeka, kot je Robert". "Da ustreže Gloriini prošnji za pomoč pri samomoru - in s tem sebe obsodi na električni stol - se naenkrat ne zdi več absurdno dejanje, ampak akt usmiljenja. Tako kot je njegov ded odrešil muk konja, ki si je zlomil nogo," je navedla.
V vlogi omenjenih sta Ana Urbanc in Petja Labović. Igrajo še Vojko Belšak, Gorazd Žilavec, Eva Kraš, Mirjana Šajinović, Matija Stipanič, Viktor Hrvatin Meglič, Nejc Ropret, Mateja Pucko, Davor Herga, Maša Žilavec in Irena Varga.
Režiser Primož Ekart, ki v Drami SNG Maribor režira prvič, pravi, da želi z uprizoritvijo predvsem pripovedovati zgodbo o ljudeh, ki so zaradi eksistencialne stiske prisiljeni sodelovati v plesnem maratonu, kjer zmaga tisti, ki preživi to neskončno tekmovanje v plesu. "Zdi se mi, da so tovrstne zgodbe tik pred nami, da so že del našega časa," je povedal.
V romanu oziroma filmu Tudi konje streljajo, mar ne? je dogajanje postavljeno v trideseta leta prejšnjega stoletja, v čas velike gospodarske krize v ZDA in Evropi, ki je čas ogromne brezposelnosti in vsakodnevnega boja za preživetje. "To je obenem čas vzponov fašizmov, totalitarnih sistemov in populističnih avtoritarnih vodij, ki so znali izkoristiti brezup množic in jim ponudili privlačne in obenem pogubne rešitve iz takšnega položaja," je še izpostavil Ekart.